Avatar billede henrikventzel Nybegynder
07. september 2004 - 14:52 Der er 3 kommentarer

CD-Rom drev - manglende eller beskadiget driver

Hej,

Jeg kører XP professionel.

For noget tid siden valgte mit DVD/CD rom drev at stoppe med at fungere. Den forsvandt fra drev listen og et gult udråbstegn blev tilføjet i Device Manager.

Device status er, "Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)"
Driver files er, "cdrom.sys - redbook.sys - imapi.sys - storprop.dll"

Jeg har fundet nye filer på nettet og forsøgt at gendindstallerer dem, men samme problem opstår.

Købte så et nyt DVD/CD ROM Drev (Samsung sd616e), men samme problem.

Kan desværre ikke gendindstallere XP da cd rom drevet ikke fungerer.

Hvilken file mangler eller hvilken kan være beskadiget?

Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede john.doe Nybegynder
07. september 2004 - 17:56 #1
Du burde kunne boote fra DVD/CD-rom hvis dit drev
kan ses i bios under opstart.
Avatar billede henrikventzel Nybegynder
07. september 2004 - 18:16 #2
Det skal jeg lige have nærmere forklaret.
Avatar billede john.doe Nybegynder
09. september 2004 - 08:27 #3
Kan du se dit dvd/cd-rom drev i bios?
hvis ja så kan du boote fra win xp cd'en
og indstallerer xp, slet den gamle partion
og opret en ny, formater den med fuld formatering.