Avatar billede askari Nybegynder
07. september 2004 - 13:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Run exception Win2000 - Process id=0x298 (1944), Thread id=0x7b4

Jeg har utviklet en vb windows form applikasjon i visual studio .NET på winXP. Når jeg kjører applikasjonen på denne maskinen fungerer alt perfekt. Når jeg derimot kjører applikasjonen på win2000 sp4 får jeg feilmelding:

Common Language Runtime Debugging Services
Application has generated an exception that could not be handled.
Process id=0x798 (1944), Thread id=0x7b4(1972),
Click OK to terminate the application.
Click CANCEL to debug the application.

Når jeg så trykker "cancel" vises et nytt vindu:

No debugger found.
Registered JIT debugger is not available. An attempt to launch a JIT debugger with the following command resulted in an error code of 0x2(2). Please check computer settings.

cordbg.exe !a 0x798

Click on Retry to have the process wait while attaching a debugger manually. Click Cancel to abort the JIT debug request.

Kan noen hjelpe meg så jeg får kjørt applikasjonen på windows 2000 sp4?
Avatar billede helmet Nybegynder
07. september 2004 - 13:58 #1
Har du installeret samme version af .Net Framework på windows 2000 maskinen?
Avatar billede askari Nybegynder
07. september 2004 - 14:03 #2
På winXP maskinen har jeg Microsoft .NET Framework 1.0 (versjon 1.0.3705)
På win2000 maskinen har jeg Microsoft .NET Framework 1.1 (version 1.1.4322.573)

Bør jeg forsøke å installere versjon 1.1 på xp-maskinen så de har samme framework?
Avatar billede helmet Nybegynder
07. september 2004 - 14:16 #3
Hmm, synes jo det burde være bagud kompatibelt, men der er vel ikke andet for end og forsøge med samme version på begge maskiner.

Har kun prøvet og udvikle noget i .Net Framework 1.1 som bagefter ikke kunne køre på .Net Framework 1.0. Din situaion er jo helt omvendt.
Avatar billede askari Nybegynder
07. september 2004 - 14:20 #4
Jeg har nå installert .Net Framework 1.1 på winXP maskinen. Hvordan kan jeg fortelle Visual Studio at jeg ønsker å benytte ver 1.1. Visual studio er fremdeles innstilt på 1.0 versjonen...
Avatar billede askari Nybegynder
07. september 2004 - 15:41 #5
Det viser seg at man er nødt til å re-installere Visual Studio 2002 for å fortelle at den skal bruke .Net Framework versjon 1.1...
Avatar billede helmet Nybegynder
07. september 2004 - 19:37 #6
Har det så løst dit problem, eller er det der stadig?
Avatar billede askari Nybegynder
08. september 2004 - 09:55 #7
Etter å ha re-installert Visual Studio 2002 vil den ikke bruker .NET framework v.1.1. Jeg leser også andre steder at VS2002 ikke kan bruke .net framework v.1.1.

Jeg installerte .NET Framework v.1.0 på w2k maskinen og satte opp at applikasjonen min skal benytte framework v.1.0. likevel får jeg samme feilen... problemet er altså ikke løst ved å kjøre samme versjon av .NET framework.
Avatar billede askari Nybegynder
08. september 2004 - 13:50 #8
Jeg klarte å løse problemet.
Grunnen til at feilen oppstod lå i kildekoden.
Jeg hadde initialisert diverse objekter i initialComponents()-metoden som jeg måtte initialisere senere i koden. Takk for hjelpen uansett.