Avatar billede zooha Nybegynder
07. september 2004 - 11:42 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken firmer´s bundkort skal man vælge

Hej,

Jeg har tænket mig at lave en PC til mig slev som skal bruges til Programmering og Adobe photoshops agtig programmer + Musik og Film men ikke SPill(kun til at spille 7kabeler og DAM :) ). Hvilken firmers bundkort skal man vælge??? Har regnet med at den PC skal virke til de kommende 5 år hvor jeg kan bar nøjes med at skifte CPU. I først omgang vil jeg gerne have en Pentium 4 3 Ghz CPU. Hvilken firmers bundkort kører godt og skal jeg vælge???????????
Avatar billede dodger Nybegynder
07. september 2004 - 11:57 #1
Personligt fortækker jeg ASUS bundkort. De har altid leveret varen for mig. Pt kører jeg med et nForce 2 chipset (til AMD CPU) - det er rigtigt lækkert. Det kan jeg varmt anbefale dig at kigge nærmere på.
Avatar billede zooha Nybegynder
07. september 2004 - 12:08 #2
oki det vil sige en asus bundkort skal jeg vælge men hvad er det chipset du snakker om???? mener du en AMD CPU i stedet for en intel pentium eller hvad???
Avatar billede egidiussen Nybegynder
07. september 2004 - 13:17 #3
Hejsa
Jeg ville vælge et af disse mærker: Abit, Asus eller MSI.
Chipsettet til en Intel processor kommer an på om du tager socket 478 (Northwood) eller socket 775 (Prescot), men jeg ville tage:

Socket 478: Intel 875P eller Intel 865PE.
Socket 775: Intel 915P (det understøtter i modsætning til Intel 925X det "gamle" DDR ram, og ikke det sindsyge dyre DDR2).

Skipper
Avatar billede zooha Nybegynder
07. september 2004 - 17:23 #4
OKi men jeg fik ved at AMD Athlon 64 kommer til køre i fremtiden mener med at de er ny kommende og kører beder ind Pentium 4, Er det rigtig?????
Avatar billede egidiussen Nybegynder
07. september 2004 - 23:18 #5
Hej igen
Lige meget hvad du gør, så vil den teknologi du køber nu være ret forældet om 2-3 år.
Det er ikke til at sige hvilken mærke processor du skal satse på. Jeg ville istedet bare købe det der virker bedst på nuværende tidspunkt, og når det så er ved at være for gammelt, så ville jeg skifte processor og bundkort (+evt ram) om ca 3 år.
Avatar billede dark_one Nybegynder
07. oktober 2004 - 00:32 #6
Jeg har desvæære en lidt anden mening om asus :( i hvertfald hvis du agter at køre med SATA diske ( da det er bøvlet at installere på dem med asus )
Overvej DFI lanparty kort ( har selv et ) og det er rigtigt fedt. alt er onboard incl sata og ide raid controller.
Men iøvrigt så er abit eller soltek ret gode valg.
Asus var for 2-3 år siden topen af bundkort, men de har vist glemt hvorfor de en gang var de bedste.... fordi de en gang lavede noget der var bedre, nu er de bare dyrere :)
Avatar billede dark_one Nybegynder
29. april 2005 - 22:26 #7
fik du så fundet dig et kort ;)

//Dark