Avatar billede dodger Nybegynder
07. september 2004 - 11:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med forbindelsen mellem webserver og SQL Server

Jeg har en webserver der prøver at forbinde til en sql server, men jeg får fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e4d'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Login failed for user 'sa'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection.

Efter lidt søgen på nettet var det eneste jeg kunne finde ud af var at man skulle sikre sig, at der er mixed-mode access til databasen - og det er der.

Jeg forstår ikke hvorfor jeg har dette problem så enhver hjælp eller forsøg på hjælp vil blive værdsat.

Lidt info
SA pwd er ikke blankt
de to servere er på forskellige domæner
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2004 - 12:14 #1
Du er sten sikker på at SQLServer at sat til mixed mode ?

Og du connecter med rigtig connection string ?

Med angivelse af

User ID
Password

Uden angivelse af:

Integrated Security=SSPI
Avatar billede dodger Nybegynder
07. september 2004 - 12:32 #2
Connection strengen ser således ud

DRIVER={SQL Server};SERVER=RESTORESERVER;UID=sa;PWD=xxx;DATABASE=xxx

og ja jeg er sikker på at den bruger mixed mode. Jeg kan forbinde til databasen med enterpriser manager uden problemer med SA-brugeren.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2004 - 12:55 #3
Hm.

Mine keywords er vist iøvrigt OLE DB ikke ODBC.

Kan du prøve at tilfølge til connection string:

Trusted_Connection=no
Avatar billede dodger Nybegynder
07. september 2004 - 13:25 #4
Med OLE DB får jeg :

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80004005'

Login failed for user 'sa'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection.

(min conn str ser nu således ud:)
objConn.open("Provider=sqloledb;Data Source=RESTORESERVER;Initial Catalog=xxx;UID=sa;PWD=xxx;Trusted_Connection=no
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2004 - 13:31 #5
Med OLE DB er der User ID og Passwor dog ikke UID og PWD så vidt jeg ved.
Avatar billede dodger Nybegynder
07. september 2004 - 13:50 #6
Ok, jeg prøver...

Provider=sqloledb;Data Source=RESTORESERVER;Initial Catalog=xxx;User ID=sa;Password=xxx

...men satdivæk den samme fejlmeddelse
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2004 - 14:17 #7
suk
Avatar billede dodger Nybegynder
07. september 2004 - 15:10 #8
ja meget... noget kan tyde på at SQL serveren ikke binder sig rigtigt til port 1433 og det er det der er skyld i fejlen, men vi kan ikke rigtigt lokalisere det... hmm
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2004 - 15:16 #9
er tcp/ip som transport enablet ?
Avatar billede dodger Nybegynder
07. september 2004 - 15:22 #10
ja, og efter en genstart forbinder den fint til port 1433, men... (vent på det) ... stadig samme fejl ... *suk*
Avatar billede dodger Nybegynder
07. september 2004 - 15:37 #11
hmm... jeg tror at vi har fikset problemet...

FYI:
Tidligere på dagen koblede vi en maskine på med samme IP som db-serveren. Det forvirrede DNS'en og data source navnet blev derfor oversat forkert. Ved at bruge IP nummer i stedet, virker fobindelsen fint.

Moral... Tjaa.. alt sutter
Avatar billede dodger Nybegynder
07. september 2004 - 15:38 #12
Men tak for hjælpen alligevel :)