Avatar billede europe Nybegynder
07. september 2004 - 09:10 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Request Echo

Hej

Jeg ved ikke om det er det rigtige forum - but here goes.

Jeg har en Apache serve med en OC4J på til at tage mit jsp. Jeg har nu fundet ud af at hvis et request tager mere end 5 min så bliver requested sendt en gang til - en form for ekko.
Jeg er godt klar over at man i den ideele verden ikke skulle have request der tager så lang tid - men lige i det her tilfælde - kan jeg aldrig være sikker på at det ikke sker.

Er det noget der ligger i Apache - eller er det et andet sted jeg skal lede ?
Er der noget man kan gøre ved det ?

Håber der er nogen der ude der kan hjælpe mig.
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. september 2004 - 16:24 #1
kan du checke om det samme sker hvis du taler direkte med containeren for at se om det er apache+mod_jk eller hvad du bruger for at binde dem sammen?
jeg kender desværre intet til OC4J
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2004 - 21:08 #2
Da du vel alligevel skal håndtere bruger "klik submit igen fordi der ikke sker noget",
så skal du vel alligevel implementere synchronizer token pattern. Og den tager
vel det her med som side-effect.
Avatar billede europe Nybegynder
08. september 2004 - 08:48 #3
Simonvalter -> Jeg har nu checket direkte til OC4J og her er der ikke noget ekko...

arne_v -> Jeg har taget højde for at en bruger ikke må trykke mere end engang - jeg har disablet knapper når der er trykket på dem.
Men har du mere stof om synchronizer token pattern - har ikke lige hørt om det.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. september 2004 - 18:20 #5
hvilken connector binder oc4j og apache sammen..?
Avatar billede europe Nybegynder
09. september 2004 - 09:20 #6
Øh ja

Jeg har en conf fil der hedder mod_OC4j under ...\apache\apache\conf
og en fil ojsp.conf under ...\apache\jsp\conf

Som du nok kan se er jeg ikke den store apache haj...

/Europe
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. september 2004 - 09:49 #7
ok jeg kan ikke rigtigt finde noget på mod_oc4j men jeg vil næsten gætte på at de 5 min kommer af at Apache's default timeout på en request er 300 sec.
Hvorfor den sender requesten igen er lidt mystisk.. du kunne kigge i de forskellige konfigurations filer for oc4j og se om der er nogen timeout/retry settings. Jeg ved at mod_jk har en sådan mulighed ved loadbalancing så det kunne være det var opsat på en uheldig måde.
Hvis der ikke er noget at finde der ville jeg tage kontakt til oracle f.eks forums eller skriv direkte til dem.
Avatar billede europe Nybegynder
09. september 2004 - 11:04 #8
Okay - jeg vil tage kontakt til Oracle og post et svar her når jeg har et.

Men I kan lige smide et svar begge to som tak for hjælpen med at komme på rette vej.
Kan se at arne_v's pattern er noget jeg skal have kigget noget mere på når jeg skal til at igang med struts

mvh
Jørgen
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. september 2004 - 11:09 #9
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2004 - 11:12 #10
Patternet kan faktisk bruges i enhver web applikation - struts eller ikke
struts - j2ee eller noget andet.

De venlige struts folk har bare bygget support for det ind i struts
frameworket, så det er nemt at lave.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2004 - 11:12 #11
svar
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. september 2004 - 11:13 #12
nå ja svar