Avatar billede dampnet Nybegynder
06. september 2004 - 10:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

export af 2 txt filer fra en access db

Jeg har et lille stump kode som gerne skulle exportere indholdet af 2 tabler fra en access database. den første export går igennem som en drøm og jeg har også haft den anden til at virke men nu fejler hele tiden. Jeg tror måske problemet ligger i selve de data som jeg prøver at exportere men indholdet er kun tal, tekst og Ja/Nej værdier. Her kommer min kode:

Option Compare Database  'Anvend databasens rækkefølge til strengsammenligninger.
Dim Antalposter, Antalafregn, t, bilag As Double
Dim Forkortelse, valutas, test, filesti As String
Public Function GemKommafil()

    Dim CDB As Database, TbaseUsersTabel As Recordset
    Set CDB = DBEngine.Workspaces(0).Databases(0)

    t = 0
    Set TbaseUsersTabel = CDB.OpenRecordset("tbaseusers")
    Antalposter = TbaseUsersTabel.RecordCount
    TbaseUsersTabel.MoveFirst
    For t = 0 To (Antalposter - 1)
        If TbaseUsersTabel![Default] = -1 Then
            filesti = TbaseUsersTabel![fillokation] & "\" & TbaseUsersTabel![Initial] & TbaseUsersTabel![bilagNext] - 1
        End If
        TbaseUsersTabel.MoveNext
    Next t
    TbaseUsersTabel.Close

    Dim qcashboxtilXaltabel As Recordset
    Set qcashboxtilXaltabel = CDB.OpenRecordset("qcashboxtilXal")

    Antalafregn = qcashboxtilXaltabel.RecordCount
    If Antalafregn > 0 Then
        DoCmd.TransferText acExportDelim, "cashbox", "qcashboxtilXal", filesti & ".txt"
    End If
    qcashboxtilXaltabel.Close

    Dim qBilagdatatilXaltabel As Recordset
    Set qBilagdatatilXaltabel = CDB.OpenRecordset("qBilagdatatilXal")

    Antalafregn = 0
    Antalafregn = qBilagdatatilXaltabel.RecordCount
    If Antalafregn > 0 Then
-->        DoCmd.TransferText acExportDelim, "cashbox", "qBilagdatatilXal", filesti & "_2.txt"
    End If
    qBilagdatatilXaltabel.Close

    CDB.Close
End Function

Fejlen er en 3011, hvor den påstår at den ikke kan finde file som den skal oprette eller at stien ikke er korrect, men det er den samme sti som den første export i koden.
qcashboxtilXal, qBilagdatatilXal er begge storedprocedures på den samme access database som jeg har dette kode liggende i.
select statementet til qBilagdatatilXal ser sådan her ud: SELECT tBilagdatatilXal.plads, tBilagdatatilXal.bilag, tBilagdatatilXal.afregntype, tBilagdatatilXal.datoafregn, tBilagdatatilXal.belob, tBilagdatatilXal.initial, tBilagdatatilXal.dato, tBilagdatatilXal.master
FROM tBilagdatatilXal
WHERE (((tBilagdatatilXal.master)=False));

Jeg håber der er en som kan hjælpe mig for jeg tror jeg har stiret mig blind på fejlen og kan simplehen bare ikke finde den.
06. september 2004 - 11:06 #1
hvordan kan det være, at SQL'en ligger i en Stored Procedure i stedet for blot en query?

Er de 2 udtræk ens i strukturen, siden du kan bruge den samme eksportspecifikation (cashbox)?

returerer qBilagdatatilXal nogle poster, hvis du bare kører den fra en forespørsel?

Jeg ved ikke om det har nogen betydning, din variabel AntalPoster vil altid være lig 1, da et DAO-recordset ikke automatisk tæller op før du har lavet en .movelast.
Dvs at dit loop i starten aldrig vil blive udført, da der reelt står:
For t = 0 to 0
  ...
next t
Avatar billede dampnet Nybegynder
06. september 2004 - 11:25 #2
jeg tror måske du er inde på noget af det rigtige, med hensyn til eksportspecifikation, men coden er noget jeg har adapteret fra et tidliger projekt, du kunne måske lige nævne for mig hvor jeg finder specifikationerne.
06. september 2004 - 11:30 #3
Der er desværre ikke en direkte genvej til specifikationerne.
Men du kan højreklikke på forespørgslen (eller en tabel) og vælge Eksporter og derefter vælge at eksportere til tekstformat. En guide starter op og du kan finde en knap som hedder Specifikationer.

På denne måde kan du også prøve at eksportere den manuelt og se om det går godt.
Avatar billede dampnet Nybegynder
06. september 2004 - 13:01 #4
thomasjepsen: smid lige et svar, du skal da have dine point.

løsningen var at lave en specifikation som passede til tabelen så var der ikke noget problem med at exportere.
06. september 2004 - 13:03 #5
Perfekt og tak :o)