Avatar billede alsingeren Nybegynder
05. september 2004 - 12:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra en tabel som skal sorteres (access)

Jeg har en medlemsdatabase hvor jeg fint kan liste hele tabellen med: SQL4="SELECT * FROM adresser ORDER BY GRUPPE" på en side.

I kolonnen GRUPPE er de forskellige medlemmer sorteret i undergrupper:
0-1
0-2
0-3
1-1
1-2
1-3
1-4
osv.
Er der nogle der har de "vise sten" til hvordan jeg kan "præsentere medlemmerne" på en side som ser ud dette:

0-1
0-2
0-3
-----
1-1
1-2
1-3
1-4
-----
2-1
2-2
2-3
-----
osv.

Således at hver "undergruppe" står hver for sig på den samme side
Håber det er skrevet forståeligt.
På forhånd tak.
/Carsten (som ikke er en asp haj endnu)
Avatar billede glen5000 Nybegynder
05. september 2004 - 14:00 #1
Hej Carsten

Du kan lave det sådan, hvis jeg har forstået dig ret :)
if not rs.eof
  gruppe = left(rs("gruppe"), InStr(rs("gruppe"),"-")-1)

  do
      if left(rs("gruppe"), InStr(rs("gruppe"),"-")-1) <> gruppe then
        gruppe = left(rs("gruppe"), InStr(rs("gruppe"),"-")-1)
        response.write "-------<br>"
      end if
      response.write rs("gruppe") &"<br>"
      rs.MoveNext
  loop
end if

/Glen
Avatar billede alsingeren Nybegynder
05. september 2004 - 14:29 #2
Hej Glen.
Som sagt, så er jeg ikke en asp haj.
Jeg sender lige koden hvor siden lister alle brugere "ud i ét", håber du kan/vil hjælpe med at placere din kode så siden listes rigtig :o)
/Carsten
--------- START---------
<!--#include file="DBconnectL.asp"-->
<html>

<head>
<title></title>
</head>

<body>
<b>Telefonlisten</b><br>
<table border="0" id="table1" cellspacing="0" cellpadding="2">
<tr>
<td colspan="9">&nbsp;</td>
<td width="1">
</td>
<td colspan="2" align="center">
<p align="center"><b><font face="System" size="2">Aktiv i følgende gruppe/r:</font></b></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#E8E8E8"><b><font face="System" size="2">Gruppe</font></b></td>
<td bordercolor="#E8E8E8"><b><font face="System" size="2">Fornavn</font></b></td>
<td bordercolor="#E8E8E8"><b><font face="System" size="2">Efternavn</font></b></td>
<td bordercolor="#E8E8E8"><b><font face="System" size="2">Adresse</font></b></td>
<td bordercolor="#E8E8E8"><b><font face="System" size="2">Post nr.</font></b></td>
<td bordercolor="#E8E8E8"><b><font face="System" size="2">By</font></b></td>
<td bordercolor="#E8E8E8"><b><font face="System" size="2">Email</font></b></td>
<td bordercolor="#E8E8E8"><b><font face="System" size="2">Telefon</font></b></td>
<td bordercolor="#E8E8E8"><b><font face="System" size="2">Mobiltelefon</font></b></td>
<td bordercolor="#E8E8E8" width="1"></td>
<td align="center" bordercolor="#E8E8E8"><b><font face="System" size="2">Detektor</font></b></td>
<td align="center" bordercolor="#E8E8E8"><b><font face="System" size="2">Udgravning</font></b></td>

</tr>
<%
    SQL4="SELECT * FROM adresser ORDER BY GRUPPE"
    set RS4 = E.Execute(SQL4)
    DO WHILE NOT RS4.EOF
        GRUPPE=                RS4("GRUPPE")
        FORNAVN=            RS4("FORNAVN")
        EFTERNAVN=            RS4("EFTERNAVN")
        ADRESSE=            RS4("ADRESSE")
        POSTNR=                RS4("POSTNR")
        BYNAVN=                RS4("BYNAVN")
        EMAIL=                RS4("EMAIL")
        TELEFON=            RS4("TELEFON")
        MOBILTELEFON=        RS4("MOBILTELEFON")
        DETEKTORGRUPPE=        RS4("DETEKTORGRUPPE")
        UDGRAVNINGSGRUPPE=    RS4("UDGRAVNINGSGRUPPE")
        %>

        <tr>
        <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2"><b><%=GRUPPE%>&nbsp;</b></font></td>
        <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2"><b><%=FORNAVN%>&nbsp;</b></font></td>
        <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2"><b><%=EFTERNAVN%>&nbsp;</b></font></td>
        <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2"><%=ADRESSE%>&nbsp;</font></td>
        <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2">
        <p align="center"><%=POSTNR%>&nbsp;</font></td>
        <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2"><%=BYNAVN%>&nbsp;</font></td>
        <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2"><%=EMAIL%>&nbsp;</font></td>
        <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2"><%=TELEFON%>&nbsp;</font></td>
        <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2">
        <p align="center"><%=MOBILTELEFON%>&nbsp;</font></td>
        <td width="1"></td>
        <td bgcolor="#E2E2E2" align="center"><font size="2"><%=DETEKTORGRUPPE%>&nbsp;</font></td>
        <td bgcolor="#E2E2E2" align="center"><font size="2"><%=UDGRAVNINGSGRUPPE%>&nbsp;</font></td>
        </tr>

        <%
        RS4.MoveNext
    Loop
    RS4.close
%>
</table>

</body>

</html>
Avatar billede alsingeren Nybegynder
05. september 2004 - 14:34 #3
Glemte at nævne at grundet til medlemmerne er kaldt
0-1
0-2
0-3 osv. i kolonnen GRUPPER
er for at kunne sortere medlemmerne rigtigt, hvor 0-1 er "første" mand på telefonlisten i hver undergruppe
Avatar billede glen5000 Nybegynder
05. september 2004 - 14:42 #4
Nu er det ingen grund til at poste hele koden igen, så jeg poster kun lige det omkring loopet :)

<%
    SQL4="SELECT * FROM adresser ORDER BY GRUPPE"
    set RS4 = E.Execute(SQL4)
    if not rs4.eof then
      HovedGruppe = left(rs4("GRUPPE"), InStr(rs4("GRUPPE"),"-")-1)
      DO
          GRUPPE=                RS4("GRUPPE")
          FORNAVN=            RS4("FORNAVN")
          EFTERNAVN=            RS4("EFTERNAVN")
          ADRESSE=            RS4("ADRESSE")
          POSTNR=                RS4("POSTNR")
          BYNAVN=                RS4("BYNAVN")
          EMAIL=                RS4("EMAIL")
          TELEFON=            RS4("TELEFON")
          MOBILTELEFON=        RS4("MOBILTELEFON")
          DETEKTORGRUPPE=        RS4("DETEKTORGRUPPE")
          UDGRAVNINGSGRUPPE=    RS4("UDGRAVNINGSGRUPPE")

          if left(GRUPPE, InStr(GRUPPE,"-")-1) <> HovedGruppe then
            HovedGruppe = left(GRUPPE, InStr(GRUPPE,"-")-1)
            response.write "<td>-----------------------</td>"
          end if
          %>

          <tr>
          <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2"><b><%=GRUPPE%>&nbsp;</b></font></td>
          <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2"><b><%=FORNAVN%>&nbsp;</b></font></td>
          <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2"><b><%=EFTERNAVN%>&nbsp;</b></font></td>
          <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2"><%=ADRESSE%>&nbsp;</font></td>
          <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2">
          <p align="center"><%=POSTNR%>&nbsp;</font></td>
          <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2"><%=BYNAVN%>&nbsp;</font></td>
          <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2"><%=EMAIL%>&nbsp;</font></td>
          <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2"><%=TELEFON%>&nbsp;</font></td>
          <td bgcolor="#E2E2E2"><font size="2">
          <p align="center"><%=MOBILTELEFON%>&nbsp;</font></td>
          <td width="1"></td>
          <td bgcolor="#E2E2E2" align="center"><font size="2"><%=DETEKTORGRUPPE%>&nbsp;</font></td>
          <td bgcolor="#E2E2E2" align="center"><font size="2"><%=UDGRAVNINGSGRUPPE%>&nbsp;</font></td>
          </tr>

          <%
          RS4.MoveNext
      Loop WHILE NOT RS4.EO
  end if
  RS4.close
  %>

/Glen
Avatar billede alsingeren Nybegynder
05. september 2004 - 14:51 #5
Kommer med en fejl:
Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'
Object doesn't support this property or method: 'EO'

/adresser2/members3.asp, line 77

line 77 er denne:Loop WHILE NOT RS4.EO
Avatar billede alsingeren Nybegynder
05. september 2004 - 14:53 #6
Ups manglede et F i linien.
Du skal have mang tak Glen det kører bare på skinner :o)
Smider du lige et svar, så kommer du med i min aftensbøn..
/Carsten
Avatar billede glen5000 Nybegynder
05. september 2004 - 14:54 #7
ups glemt det f

Ret denne linie
Loop WHILE NOT RS4.EO
Til dette
Loop WHILE NOT RS4.EOF
Avatar billede alsingeren Nybegynder
05. september 2004 - 14:58 #8
Tak Glen.
Avatar billede glen5000 Nybegynder
05. september 2004 - 15:02 #9
Selv tak :)