Avatar billede j_rukov Nybegynder
05. september 2004 - 10:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lav lyd på DVD'ere

Hej eksperter

Når jeg afspiller DVD'ere med PowerDVD er lyden bemærkelsesværdig lav. Jeg har et SB live! 5.1 lydkort, som jeg normalt kører med (og har indstillet på) 2 højtalere. Jeg har ellers ikke problemer med udgangsvolumen. Nogle åbenlyse Løsningsmodeller?
Avatar billede milter Ekspert
05. september 2004 - 11:52 #1
Det er måske dumt at spørge, men har du skruet op for lyden på PoverDVD (på +)?

Har du samme problem, hvis du afspiller med andre programmer?
Avatar billede j_rukov Nybegynder
09. september 2004 - 08:53 #2
Jeg har lavet lidt mere detektivarbejde. Problemet er, at den sender lyd ud af alle fem højtalere, selv om den kun er sat til at sende lyd ud af de to. Skal man gå ind et sted i PowerDVD og ændre på lydindstillinger eller hvordan får man den til kun at anvende to spor?
Avatar billede milter Ekspert
09. september 2004 - 13:19 #3
Prøv det her. Åbn PowerDVD > Konfiguration(knappen med et "T") > Lyd". I det vindue, du nu får, vælger du "Lydudgang > 2 højttalere",  i "Tilstanden 2 højttalere" vælger du "Stereo". Stadig i konfigurationsvinduet går du ned og åbner "Avanceret", I "Dynamic Range Compression" vælger du den indstilling, som passer bedst til dit formål, og  "Low Frequency Effect" aktiverer/deaktiverer du afhængig af dine højttalere.

Prøv også i "Alle programmer > Tilbehør > Underholdning > Lydstyrke" at skrue op for "Wave"
Avatar billede j_rukov Nybegynder
03. januar 2005 - 17:08 #4
Hej milter

Jeg kan ikke finde ud af tildele dig dine point. Hjælp...
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2005 - 17:25 #5
Hej.

Jeg går ud fra, det virker nu :)

Du klikker på mit navn ude til venstre her i mit "svar". Derefter klikker du på "Accepter", og vupti har jeg fået pointene.

Prøv at kigge på linket herunder. Det er en side, som egentlig burde ligge på eksperten.

http://ebruger.dk/faq/
Avatar billede j_rukov Nybegynder
03. januar 2005 - 17:53 #6
Sådan:)