Avatar billede ramu Nybegynder
04. september 2004 - 22:40 Der er 4 kommentarer

Help mee

Hey, jeg er ved at lave et community, i communityet er der flere statuser, en normal status, of flere admin statuser.
Jeg er ikke selv den skarpeste det til det med session, så derfor sprøger jeg jer til råds :)..
Min kode ser således ud:

<?
$stat = $_GET[stat];
if($stat == bruger) {
echo "Her er en liste over dine funktioner som <b>bruger</b>:<br><br>
";

} elseif($stat == redaktor) {
echo "Du er logget ind som <b>redaktør</b>, og har følgende funktioner:<br><br>
";

} elseif($stat == under_redaktor) {
echo "Du er logget ind som <b>under redaktør</b>, og har følgende funktioner:<br><br>
";

} elseif($stat == chefreporter) {
echo "Du er logget ind som <b>chefreporter</b>, og har følgende funktioner:<br><br>
";

} elseif($stat == reporteraccept) {
echo "Du er logget ind som <b>reporter</b>, og har følgende funktioner:<br><br>
";

} elseif($stat == reporter) {
echo "Du er logget ind som <b>reporter</b>, og har følgende funktioner:<br><br>
";

} elseif($stat == webmaster) {
echo "Du er logget ind som <b>webmaster</b>, og har følgende funktioner:<br><br>
";

} else {
echo "Du skal være logget ind..";
}
?>

Kan i lave sådan at, når man logger ind på den respektive status, at så den respektive admin sektion kommer frem??.
Håber at nogle kan hjælpe mig.
Avatar billede detox Nybegynder
04. september 2004 - 23:10 #1
I det her tilfælde bruger du jo ikke sessions, men $_GET og den kan alle og enhver sætte så lad være med det (og som jeg sagde i dit sidste spørgsmål: "brug apostroffer om dine index").
Avatar billede ramu Nybegynder
04. september 2004 - 23:24 #2
Okay okay, men kan du gøre sådan at det bliver sikkert?..
Avatar billede ramu Nybegynder
05. september 2004 - 12:41 #3
Ikke nogle der kan hjælpe??
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2004 - 22:31 #4
brug fx post istedet for get, så det ikke står i url'en for det første og sæt brugernes respektive rettigheder som en kolonne i databasen. select udfra brugernavn/adgangskode og test på hvad der skal være tilgængeligt for brugeren... - Beskyt siderne med session variabler.. :-)