Avatar billede roo104 Nybegynder
04. september 2004 - 20:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

href submit

Jeg har sådan en link her <a href="java script:document.lektionform.submit()" onclick="document.lektionform.lektionid.value='<%= lek.getLektionId() %>'">Rediger</a> som ikke helt virker. Jeg får denne fejl:
Error: document.lektionform.Submit is not a function
Source File: java script:document.lektionform.Submit()
Line: 1

Det er lige meget hvor jeg placerer document.lektionform.Submit() om det er i onclick eller href, jeg får samme fejl. har også prøvet kun med document.lektionform.Submit(), samme problem.
Nogen der har et bud på hvad der er galt?
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2004 - 22:46 #1
<ole>

JavaScript er case-sensitive, så det er ikke ligegyldigt, om du bruger store eller små bogstaver.

Derudover må du prøve at linke til eksemplet, for jeg tror fejlen ligger et andet sted.
Det kunne f.eks. tænkes, du har været så uforsigtig at lave en knap med navnet 'submit'  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede roo104 Nybegynder
04. september 2004 - 23:09 #2
Ja, tror det er fordi jeg har en knap der hedder submit, tester lige helt om det er det, vender tilbage, smid et svar imens.
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2004 - 23:26 #3
Pas altid på med ord, du ved bruges til noget andet ... dem må du ikke benytte som name eller id på elementer. Det gælder ord som frame, form, submit, link, document, window, osv, osv  ;o)
Avatar billede roo104 Nybegynder
04. september 2004 - 23:35 #4
Egentligt sjovt at så mange IDE's bruger navnet submit til submit knapper :)
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2004 - 23:39 #5
SJOVT ...?!??!!! næ, det er zq sørgeligt  ;D
Avatar billede roo104 Nybegynder
04. september 2004 - 23:41 #6
Nu havde jeg "desværre" selv skrevet det, så kan ikke engang giver IDE'en skylden :)
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2004 - 23:46 #7
Sagen er, at når koderen bruger et reserveret ord, overskrives dettes oprindelige betydning - og det kan efterfølgende ikke bruges med denne.
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2004 - 23:48 #8
Tak for points. Selvom du naturligvis bør lære og undlade den slags i fremtiden, kan du dog trøste dig med, du langt fra er alene ... men det har du jo allerede opdaget  ;o)
/mvh
Avatar billede roo104 Nybegynder
04. september 2004 - 23:50 #9
ja, man skal lære på den hårde måde :)
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2004 - 00:01 #10
*SLAM* ... ja  ;D