Avatar billede rabjerg Nybegynder
04. september 2004 - 19:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af klient

Hvordan skifter jeg win xp fra at køre på lokalt til i stedet at logge på en dns-server - TCP/IP. Jeg kan ikke finde ud af at få aktiveret prombten til log on. Ganske simpelt spørgsmål. Kan nogen svare ganske simpelt på det?
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. september 2004 - 19:40 #1
Du spm. giver ikke mening. Man kan ikke logge på en DNS server. Man sende en DNS forespørgsel (og en del andet, ex. foretage zone transfers).

Så du får ikke noget svar på dit spm. før du har omformuleret det...
Avatar billede benneharli Juniormester
04. september 2004 - 20:02 #2
Hvilket styresystem har du?

win 2000: Kontrolpanel/Brugere og adgangskoder --> Sæt flueben i "Brugere skal angive adgangskode for at logge på.

win xp: skriv "control userpasswords2" i start/kør --> sæt flueben i "Brugere skal angive adgangskode for at logge på.
Avatar billede screem_brille Novice
04. september 2004 - 20:16 #3
er helt enig med jpvj det spørgsmål giver ingen mening, så en mere uddybende forklaring på hvad du mener ses gerne :)
Avatar billede benneharli Juniormester
04. september 2004 - 20:33 #4
Tror i ikke bare han vender op og ned på DNS og Domain?
Avatar billede rabjerg Nybegynder
04. september 2004 - 21:07 #5
Det er er sikkert sandt at jeg bytter om. Det er sådan at vi på en skole har en server som kører wk2-server. Jeg er egentlig usikker på om vi med vores klientcomputere logger på et domæne eller en arbejdsgruppe. Prombten som klientmaskinerne starter opmed er tre-delt: brugernavn/adgangskode/log på (her står der skole - hvilket er arbejdsgruppens navn.) Så det er vel bare hvordan jeg opsætter mine nye klientmaskiner til at logge på serveren under arbejdsgruppen: "skole". Når jeg har installeret OS (xp dk) på en maskine starter den jo op normalt, mit spørgsmål er så hvordan jeg ændrer min computer til at prombte tre-delt: brugernavn/adgangskode/log på.
Avatar billede screem_brille Novice
04. september 2004 - 23:02 #6
Du kan enten under installationen vælge om den skal være medlem af en arbejdsgruppe eller et domæne (det kan også gøres under egenskaber for system i kontrolpanelet), så vil den derefter bede brugeren om logon navn, password, og domæne (det står der dog default, me som du nok ved, kan man også vælge at logge lokalt på maskinen)
Avatar billede benneharli Juniormester
08. september 2004 - 22:07 #7
Er der sket mere her?
Avatar billede benneharli Juniormester
25. september 2004 - 22:08 #8
Er det ved at være lukketid? ;-)