Avatar billede west Nybegynder
04. september 2004 - 00:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

jmail virker ikke som den skal

hvorfor får jeg ikke requesten med i den fremsendte mail.
det der bliver indtastet kommer ikke med i mailen....hvorfor?

---

<%
if request("kode") = "send" then

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")

JMail.SenderName = "data"
JMail.Sender = "email@email.dk"
JMail.AddRecipientEx "email@email.dk", "Att. mig"
JMail.Subject = "indtastet data"

dim strBody

JMail.Body = "indtastet data :" & request("tast")

' Mailserver
JMail.ServerAddress = "mail.domæne.dk"

' Her angives prioriteten: 1=høj, 3=normal/standard, 5=lav (valgfrit)
JMail.Priority = 1
' Her angives tekstformatet: text/plain (standard), text/html (valgfrit)
JMail.ContentType = "text/plain"
' Her angives mailformatet: US ASCII, ISO-8859-1/standard (valgfrit)
JMail.Charset = "ISO-8859-1"

JMail.Execute

JMail.Close
Set JMail = Nothing

%>
mail sendt
<%end if%>
<%if request("kode") = "" then%>

<form method="POST" name="indtast" enctype="text/plain" action="noink2.asp?kode=send">
  <p align="center">
  <input type="text" name="tast" size="30" value="skriv her"><br>
  <font color="#0000FF">
  <input type="submit" value="Send" name="send"></font>&nbsp;&nbsp;&nbsp; <font color="#0000FF">
  <input type="reset" value="fortryd" name="fortryd"></font></p>
</form>
<%end if%></body></html>
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. september 2004 - 00:33 #1
Prøv at fjerne enctype fra form tagen, det gør den ikke viser data med request:

<form method="POST" name="indtast" action="noink2.asp?kode=send">
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. september 2004 - 00:34 #2
man bruge enctype="text/plain" i form tagen hvis man sender den som mail:
action="mailto:xxx@domæne.dk"
Avatar billede west Nybegynder
04. september 2004 - 00:38 #3
hvor er i bare gode :-)

takker