Avatar billede jaesp Nybegynder
11. oktober 1999 - 01:48 Der er 15 kommentarer

Grafikkort fryser ved 3d hardware-acceleration

Både mit hovedkort (Vegas Virge DX), og 3d-ad-on kort (Skywell Magic Voodoo 1), fryser i 9 ud af 10 spil, når jeg benytter 3d hardware-acceleration.
Avatar billede fatboy Nybegynder
11. oktober 1999 - 04:31 #1
Det første, du skal tjekke er:

At du bruger de nyeste drivere fra nettet til dine graffikkort især og i det hele taget til al din hardware.

Dernæst, at du bruger en DirectX version, som er tilstrækkelig ny. Download f.eks. den nyeste. D.d. hedder den DirectX 7.0

Når det er på plads, prøver du dine spil af igen.
Hvis det ikke hjælper, er det straks en anden sag. Men ovenstående løser meget tit mange problemer.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. oktober 1999 - 07:14 #2
check også at din PC ikke er overclocket
Avatar billede bornholme Nybegynder
11. oktober 1999 - 13:08 #3
Jeg har også Skywell Magic Voodoo 1 det fryser også. Men det er kun i Quake 2 !!
jeg ved heller ikke hvad jeg skal gøre !!
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
11. oktober 1999 - 13:35 #4
Det kræver en ny driver fra www.s3.com, jeg har selv haft problemmet med et Virge og et Voodoo-kort !!

Der er vist nok en readme hos s3 om det !
Avatar billede jaesp Nybegynder
11. oktober 1999 - 14:52 #5
Jeg har prøvet med flere gamle og nye drivere, samt DirectX 6,1.
Avatar billede jaesp Nybegynder
11. oktober 1999 - 14:57 #6
Jeg havde allerede problemet inden jeg købte Voodoo-kortet.
  I øvrigt har jeg prøvet S3-fix, eller hvad det hedder, men uden resultat.

Avatar billede fatboy Nybegynder
11. oktober 1999 - 16:34 #7
Hvis du havde problemet inden woodoo, er det vel dit Vegas Virge DX, der er i stykker.
Avatar billede fatboy Nybegynder
11. oktober 1999 - 16:35 #8
Hvordan kan du have haft problemet med hardware-acceleration INDEN, du fik dit woodoo-kort?????
Avatar billede jaesp Nybegynder
11. oktober 1999 - 18:27 #9
Måske har du ret i at det er mit Virge der er stykker, men jeg undrer mig over at det er den samme fejl på Voodoo-kortet, da Virge-kortet jo er "passivt", hvis man vælger at køre sine spil gennem Voodoo-kortet.

Jeg havde problemer inden jeg fik Voodoo-kortet, da Virge DX også kan køre 3d-acceleration
Avatar billede fatboy Nybegynder
12. oktober 1999 - 02:15 #10
Nå, ok. Så forstår jeg bedre.

Kan det tænkes, at din pc ikke briger woodooen til 3d, men derimod dit Virge. Og derfor får du stadig de samme fejl....
Avatar billede voodoo Nybegynder
12. oktober 1999 - 10:09 #11
jeg har selv et skywell magic 3d voodoo kort det virker goooodt. men med de
nye driver går den i sort. jeg kærer med de driver fra 24-12-98 de virker, de andre ikke. download dem fra www.skywell.com.tw de virker. (er der nogen der kan svarer mig på hvorfor de nye ikke virker, skærmen går i rød når jeg bruger kortet.)
Avatar billede fatboy Nybegynder
12. oktober 1999 - 12:39 #12
briger=bruger
Avatar billede fatboy Nybegynder
21. oktober 1999 - 03:28 #13
Jeg må sige, jeg efterhånden mistænker Microsoft for at have skylden. Der er RIGTIG mange PC-er, som med alle mulige forskellige slags bundkort og graffikkort simpelthen bare ikke kan køre 3d......  :(

Har du prøvet at formatere og geninstallere windows?!
Avatar billede bornholme Nybegynder
28. oktober 1999 - 22:51 #14
Fatboy: jeg har prøvet at formater adskellige gange ..

Voodoo: kan du ikke sende de filer til mig bornholme@mail.tele.dk
Avatar billede gnarf Nybegynder
04. november 1999 - 10:13 #15
En jeg kender havde et lignende problem, netop med et skywell voodoo1 grafikkort. Og det viste sig faktisk at hvis han underclockede grafikchippen hjalp det lidt på problemerne.  Da han naturligvis ikke var tilfreds med denne løsning, returnerede han kortet til forhandleren, og de fandt ud af at en del skywell kort faktisk havde for dårlig ram monteret.

Surt :(