Avatar billede fischermads Nybegynder
03. september 2004 - 14:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grafikproblemer i linux

Mit g-force fx 5700 grafikkort funker ikke ordenligt i Linux. Der har virket førhen under Linux, men nu har jeg sandsynligvis rodet for meget med glide systemet. Når jeg spiller bla. Quake 3 bliver grafikken til splinter, skykker, generalt meget forvirrende grafik. Hvad skal jeg gøre for at mit "nv" funker igen?
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. september 2004 - 15:38 #1
Du kunne installere nvidias officelle driver ?

Nu skriver du selv "nv" hvilket er xfrees understøttelse af nvidia...
Avatar billede fischermads Nybegynder
03. september 2004 - 17:43 #2
ok, men jeg er ikke så erfaren i debian, så jeg tør næsten ikke at risikere noget. tror du/i ikke bare at jeg skal apt-gette nogle packages til xfree86?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2004 - 13:28 #3
Nej, download og installer nvidias driver, Det er en selvinstallerende binær fil der bare skal "køres"

Det er en god ide at sørge for at maskinen ikke booter til GUI'en INDEN du foretager følgende ændringer:

Dette gør du ved at rette i /etc/inittab/ her skal der stå id:3:initdefault istedet for id:5:initdefault ved default runlevel.

Så booter den til textmode. du kan manuelt starte X ved at skrive "startx" for at teste det. Hvis alt virker som det skal kan du rette /etc/inittab tilbage til runlevel 5 igen.

Gå derefter ind i XF86Config og ret driver  "nv" til driver  "nvidia"

i "module" afdelingen skal der stå : Load "glx"

fjern Load "dri" og Load "GLcore" hvis de findes.

vær ikke nervøs, du kan altid rette det tilbage igen hvis det ikke virker.
Avatar billede fischermads Nybegynder
10. marts 2006 - 11:34 #4
værsgo