Avatar billede bredum Nybegynder
03. september 2004 - 13:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

text qualifier

Jeg har et kæmpeproblem. jeg har en tekst

123,'456'789',test,test2

kan det ikke lade sig gøre at importere dette i MS SQL uden at skulle lave en aplikation til at konvertere teksten??? jeg kan ikke få den til at acceptere '456'789' som et felt, den melder fejl at den mangler feltseperatoren.

Håber nogle kan komme med nogle guldkorn.
Avatar billede fennec Nybegynder
03. september 2004 - 13:14 #1
problemet er at ' bliver brugt i teksten, også kan den ikke finde ud af hvor teksten slutter og begynder. Det samme kan gøre sig gældende hvis der er , i teksten. Brug derfor altid specialtegn (gerne flere) til at adskille felterne, og det samme ved tekstangivelse (eller undgå det helt). Du skal f.eks få teksten på denne form:

123¤$#456'789¤$#test¤$#test2  (¤$# brugt som seperator)
123¤$#£&456'789£&¤$#test¤$#test2  (¤$# brugt som seperator, £& brugt som tekstangivelse)
Avatar billede bredum Nybegynder
03. september 2004 - 13:18 #2
Hvorfor kan det lade sig gøre i Paradox, MySql? så burde MS Sql også gøre dette eller?
Avatar billede fennec Nybegynder
03. september 2004 - 13:21 #3
Enten har de en avanceret søgning, hvor den kan registrere ,' og ', som start/slut, eller også bliver teksten indsat i databasen som "'456'789'" i stedet for "456'789", som det sikkert skulle være....
Avatar billede bredum Nybegynder
03. september 2004 - 13:46 #4
den er jeg også selv kommet frem til :-), men der må da være en mulighed?
Avatar billede fennec Nybegynder
06. september 2004 - 09:08 #5
Du kan fjerne tekstangivelse (') så tekst bliver indsat som "'sdvb'". Bagefter kan du så lave en update på alle tekstfelterne der fjerne det første og sidste tegn (ved hjælp af substring og len funktionerne).
Avatar billede dodger Nybegynder
07. september 2004 - 11:36 #6
du kan erstattet alle ' med '' (to af ') i teksten - det oversætter sql parsen til et enkelt ' og så er alt som du gerne vil have det.
Avatar billede bredum Nybegynder
07. september 2004 - 14:07 #7
det giver samme fejl. den skal jo importere '456'789' så det står som 456'789
Avatar billede dodger Nybegynder
07. september 2004 - 15:46 #8
så skal du skrive : '456''789'