Avatar billede -chriz- Nybegynder
03. september 2004 - 12:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Joine 3 tabeller (fortsat)

I ref. til http://www.eksperten.dk/spm/535663

Jeg skal have summeret 3 tabeller... har lavet flg. SQL-kald, som får det smeltet sammen, men jeg skal nu have det grupperet så der kun er én dato og ét tal for hvert dag (altså summen af MAENGDE - se referencen ovenfor for en nærmere forklaring...

SELECT Format(Table1.TIME_STAMP, "yyyy-mm-dd") AS Dato, Table1.MAENGDE As SumMaengde FROM Table1
UNION
SELECT Format(Table2.TIME_STAMP, "yyyy-mm-dd") AS Dato, Table2.MAENGDE As SumMaengde FROM Table2
UNION
SELECT Format(Table3.TIME_STAMP, "yyyy-mm-dd") AS Dato, Table3.MAENGDE As SumMaengde FROM Table3
UNION

.. så nu mangler jeg kun at få summeret tallene pr. dato... desværre kan jeg ikke bruge Sum() funktionen til TableX.MAENGDE ...!

Nogen der gider hjælpe med det..?
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
04. september 2004 - 19:45 #1
Prøv med :

SELECT total.Dato, Sum(total.SumMaengde) AS SumOfSumMaengde
FROM [SELECT "1", Format(Table1.TIME_STAMP, "yyyy-mm-dd") AS Dato, Table1.MAENGDE As SumMaengde FROM Table1
UNION
SELECT "2", Format(Table2.TIME_STAMP, "yyyy-mm-dd") AS Dato, Table2.MAENGDE As SumMaengde FROM Table2
UNION
SELECT "3", Format(Table3.TIME_STAMP, "yyyy-mm-dd") AS Dato, Table3.MAENGDE As SumMaengde FROM Table3
]. AS total
GROUP BY total.Dato;
Avatar billede -chriz- Nybegynder
09. september 2004 - 09:02 #2
Undskyld forsinkelsen, men har først haft mulighed for at teste det hele i dag - men det virkede!... tusind tak for hjælpen! :D