Avatar billede gekko Nybegynder
03. september 2004 - 12:02 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

link fra én flash movie til en anden - som åbner i nyt vindue

Hejsa!

Jeg har to swf-filer. Jeg vil gerne have, at når man trykker på en knap i den ene film, åbner der et nyt vindue (som jeg kan definere størrelsen på) hvori den anden swf-fil bliver afspillet.
Hvordan hulen gør jeg det?

Mvh.
Geks
Avatar billede asterisk Nybegynder
03. september 2004 - 12:16 #1
I den knap som skal åbne din anden .swf i nyt vindue:

on (release) {
    getURL("java script:launchwin('stien_til_din.swf eller .html' , 'newwindow' , 'height=300,width=500')");
}

Mvh *
Avatar billede gekko Nybegynder
03. september 2004 - 12:19 #2
Hm... Når jeg skriver det ind åbner den bare et vindue, hvori der står: "java script:launchwin('case3.swf'%20,%20'newwindow'%20,%20'height=300,width=500')"

(Som du nok kan gætte er case3.swf navnet på min swf.)

Hjææælp...? :-)
Avatar billede gekko Nybegynder
03. september 2004 - 12:20 #3
(uddybelse: der står "java script:launchwin('case3.swf'%20,%20'newwindow'%20,%20'height=300,width=500')" i adressefeltet)
Avatar billede asterisk Nybegynder
03. september 2004 - 12:22 #4
Er du sikker på at filen case3.swf ligger i den samme folder som din fil hvor knappen ligger?
Avatar billede gekko Nybegynder
03. september 2004 - 12:23 #5
jeps
Avatar billede asterisk Nybegynder
03. september 2004 - 12:26 #6
Prøv at publicere case3.swf som .html.  Så refferer til den .html fil.
on (release) {
    getURL("java script:launchwin('stien_til_din.html' , 'newwindow' , 'height=300,width=500')");
}
Avatar billede gekko Nybegynder
03. september 2004 - 12:30 #7
den åbner et nyt vindue med "java script:launchwin('case3.html'%20,%20'newwindow'%20,%20'height=300,width=500')" i adressefeltet... :-/
Avatar billede rohaje Nybegynder
03. september 2004 - 12:34 #8
den skal køre fra html for virke da swf' alene ikke kan udføre jawascriptet
Avatar billede asterisk Nybegynder
03. september 2004 - 12:36 #9
Vær også sikker på at .swf filen ligger i den samme mappe. Fordi case3.html trækker case3.swf fra den sti du har angivet.
Gjore du sådan?
Avatar billede gekko Nybegynder
03. september 2004 - 12:37 #10
æh - ok? Hvad vil det sige? :)

Betyder det, at jeg skal eksportere begge swfs som htmls?
Avatar billede gekko Nybegynder
03. september 2004 - 12:38 #11
asterisk - alle filerne ligger i samme mappe.
Avatar billede gekko Nybegynder
03. september 2004 - 12:40 #12
det virker altsammen med:

on (press) {
    getURL("case2.swf", "_blank");
}

Men der kan jeg jo så ikke bestemme størrelsen på vinduet (eller at der ikke skal være nogen menu)
Avatar billede rohaje Nybegynder
03. september 2004 - 12:41 #13
file publish Settings,, klik html til klik på Publish
Avatar billede rohaje Nybegynder
03. september 2004 - 12:42 #14
swf kan godt hente simple url'er men ikke køre det jawascript der bestemmer størrelsen
Avatar billede gekko Nybegynder
03. september 2004 - 12:44 #15
rohaje - det virker heller ikke? Nu sker der slet ingenting, når man trykker på knappen? Den hedder altså nu:

on (press) {
    getURL("java script:launchwin('case3.html' , 'newwindow' , 'height=300,width=500')");
}
Avatar billede rohaje Nybegynder
03. september 2004 - 12:46 #16
der er vist også en fejl der,,jeg er ikke helt hård til jawascript men jeg har noget liggende der duer, et øjeblik jeg skal lige finde koden,,
Avatar billede rohaje Nybegynder
03. september 2004 - 12:48 #17
on (press) {
getURL("java script:window.open('case3.html','omatic','width=600,height=500,status=no,menubar=no,scrolling=NO,location=NO'); void(0);");
}

prøv den istedet
Avatar billede rohaje Nybegynder
03. september 2004 - 12:53 #18
uden at jeg er helt sikker tror den anden kalder en funtion der skal ligge som jawascript i html som så åbner winduet,, den jeg kom med åbner vinduet direkte
Avatar billede rohaje Nybegynder
03. september 2004 - 12:54 #19
er det rigtigt gekko?
Avatar billede rohaje Nybegynder
03. september 2004 - 12:56 #20
jeg ville spørge asterisk
Avatar billede asterisk Nybegynder
03. september 2004 - 13:04 #21
jeg undersøger sagen...det virker hos mig nemlig, men i stedet for swf putter jeg en almindelig .jpg - det er jo også en objekt, og det virker altid hos mig.
Avatar billede gekko Nybegynder
03. september 2004 - 13:34 #22
rohaje - det virkede med din:
03/09-2004 12:48:46 on (press) {

getURL("java script:window.open('case3.html','omatic','width=600,height=500,status=no,menubar=no,scrolling=NO,location=NO'); void(0);");
}

1000 tak! Bare smid et svar, så får du point - og også stor tak til asterisk! :-)
Avatar billede gekko Nybegynder
03. september 2004 - 13:37 #23
kan man på en eller anden måde også definere, hvad selve det nye vindue skal hedde? Lige nu hedder det bare stien...?
Avatar billede rohaje Nybegynder
03. september 2004 - 13:40 #24
Det kan du gøre ved at åbne case3.html i notesblokken eller andet der kan læse html og ændre title
Avatar billede gekko Nybegynder
03. september 2004 - 13:40 #25
ok - det kan ikke gøres i actionscriptet?
Avatar billede rohaje Nybegynder
03. september 2004 - 13:43 #26
jeg syndes du skal dele point'ne, asterisk svar vil også virke med lidt jawascript i html'en
Avatar billede gekko Nybegynder
03. september 2004 - 13:44 #27
Roger that! Fin stil! :-)
Asterisk: smid et svar, så regner det også på degnen! :-D
Avatar billede asterisk Nybegynder
03. september 2004 - 14:56 #28
Ja, ok skal der lidt javascript i denne html dokument hvor knappen ligger i:

<script language="JavaScript"> var javascript_version = 1.0; </script>
<script language="JavaScript"> var javascript_version = 1.1; </script>
<script language="JavaScript">
<!--

var newwin;
function launchwin(winurl,winname,winfeatures)
{
newwin = window.open(winurl,winname,winfeatures);
if(javascript_version> 1.0)
{
setTimeout('newwin.focus();',250);
}

function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
window.open(theURL,winName,features);
}

//-->
</script>

Og alt virker fint.
Så har du to versioner at vælge imellem ;-)
Avatar billede asterisk Nybegynder
03. september 2004 - 14:57 #29
Tak til jer begge ;-)
Avatar billede gekko Nybegynder
03. september 2004 - 14:58 #30
Takker :)
Avatar billede rohaje Nybegynder
03. september 2004 - 20:37 #31
tak for point