Avatar billede sacer Nybegynder
02. september 2004 - 15:25 Der er 4 kommentarer

output help?

if ($_POST['prfm'] == 'new') {
    $header = strip_tags($_POST['header']);
    if (!empty($header) && !empty($name) && !empty($message)) {
        mysql_query("INSERT INTO forum VALUES ('','$header','$name','$email',now(),'$message','')") or die(mysql_error());
        $id = mysql_insert_id();
        header("Location: default.php?site=laes&id=$id");
    } else {
        echo '<font color="red">Alle felter er ikke udfyldt!</font>';
    }

Jeg bruger denne kode den siger denne fejl:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/malice.dk/malice.dk/httpd.www/cp/funktioner.php:6) in /customers/malice.dk/malice.dk/httpd.www/cp/funktioner.php on line 324

linje 324 er:
header("Location: default.php?site=laes&id=$id");

En der ved hvorfor den siger det?
Avatar billede iss Novice
02. september 2004 - 16:03 #1
fra http://www.php.net/manual/en/function.header.php :
Remember that header() must be called before any actual output is sent, either by normal HTML tags, blank lines in a file, or from PHP. It is a very common error to read code with include(), or require(), functions, or another file access function, and have spaces or empty lines that are output before header() is called. The same problem exists when using a single PHP/HTML file.
Avatar billede dennismp Nybegynder
02. september 2004 - 16:03 #2
Ja, fordi du har noget output før du sender en header. Det mås du ikke.

Der er to løsninger

1) Den rigtige; Omrokerer på koden, således at din header() kommer før, du begynder at lave output
2) Den nemme; Smidt ob_start() i toppen.
Avatar billede sacer Nybegynder
02. september 2004 - 19:32 #3
dennismp
2) Den nemme; Smidt ob_start() i toppen.

Min fejl, eller frontpages... den havde skrevet noget i automatik i toppen, jeg havde allerede skrevet ob_start()...

så ved om det lige frem er et godtaget svar
Avatar billede dennismp Nybegynder
02. september 2004 - 19:38 #4
inkluderer du nogle filer?