Avatar billede krestenbuch Nybegynder
01. september 2004 - 21:44 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Ny harddisk - hvilken?

Hej Eksperter

Min gamle Maxtor 40 Gb harddisk er begyndt at melde fejl under opstart. Desuden er den meget langsom og det lyder som om den bruger en mejsel naar der skal skrives paa disken.
Jeg vil altsaa gerne ha en ny.
Det skal vaere omkring 60 til 80 Mb. Nogenlunde hurtig og stoejsvag. Prisen er ogsaa vigtig for mig.

Det virker uoverskueligt naar man surfer paa edbpriser.dk. Jeg har aldrig koebt en harddisk saa jeg haaber nogen kan gi et bud paa hvad jeg har brug for.

Mvh Kresten.
Avatar billede dj__christian Nybegynder
01. september 2004 - 21:53 #1
Jeg vil anbefale en Seagate harddisk, da de ikke siger særligt meget..
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=22272
Link til en 80GB
Avatar billede krestenbuch Nybegynder
01. september 2004 - 22:38 #2
Tak skal du ha. Det tror jeg, jeg goer. Der er tilsyneladende ingen der har noget negativt at sige om den.

Mvh. Kresten.
Avatar billede dj__christian Nybegynder
01. september 2004 - 22:39 #3
Jeg kører selv med Maxtor, men det var fordi jeg ikke lige kunne få noget andet, men hvis jeg skal vælge en harddisk i dag, ville det blive en Seagate...
Avatar billede xcc.dk Nybegynder
01. september 2004 - 23:09 #4
Ja seagate har høj ydeevne og er meget stabile. Jeg har selv haft et par maxtor diske der er brændt af, og det er lidt surt så kan kun anbefale seagate.
Godt nok vil mange sige at maxtor er ata133 hvor imod seagate er ata100, i teorien vil det sige at seagate er langsommere men hvis man laver en burnin test vil det vise sig at seagate er hurtigere.Men vil da oxo lige ligge et godt ord ind for Westen Digital.
Avatar billede xcc.dk Nybegynder
01. september 2004 - 23:18 #5
Maxtor :
+ Billige, ATA133
  - Lamer, ustabile, følsomme, kort levetid.
--------------------´
Seagate :
+ Pålidelige, hurtige, lang levetid,
  - Lidt dyrere end f.eks. maxtor, ATA 100
Westen Digital :
+ Pålidelige, Lang levetid
  - Dyre, ikke så fluid som nu seagate
Samsung / IBM :
+ INTET
  - Brænder sammen, lamer af lort, bør ikke købes
---------------------------------------------------
Det kan være en god ide at vælge en harddisk med 8 mb cache frem for 2 mb.
Cache er den midlertidige lager der bruges når harddisken søger efter data på de plader inden i harddisken, altså vil det sige at du kan få en bedre ydeevene med 8mb end med 2 mb ... Held og lykke med dit valg af harddisk
Avatar billede krestenbuch Nybegynder
02. september 2004 - 10:23 #6
Og tak for hjaelpen.
Avatar billede dj__christian Nybegynder
02. september 2004 - 18:54 #7
Det var da så lidt..
Vi er her jo til at hjælpe.. :)