Avatar billede trikz4h Nybegynder
01. september 2004 - 21:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

update istedet "navn" så "id" muligt?

Hej

Kan godt være overskriften lød lidt underlig, men det jeg gerne vil have den til er følgende:

<code>
UPDATE lager SET 2.antal=antal-1,3.antal=antal-2,4.antal=antal-2,5.antal=antal-2,6.antal=antal-2
</code>
og 2.antal = Antal hvor id er 2, osv.

Noget der kan lade sig gøre??? Den giver denne fejl:
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '2.antal=antal-1,3.antal=antal-2,4.antal=antal-2,5.antal=antal-2

Tak
Avatar billede majkat Nybegynder
02. september 2004 - 09:05 #1
Bruger du tal for tabelnavne? Det kommer til at drille dig godt og grundigt, tror jeg...

Men prøv at sætte backtics ( ` ) rundt om tabelnavnet (nummeret) til at started med, og se så hvor langt du kommer.
Avatar billede majkat Nybegynder
02. september 2004 - 09:09 #2
Never mind - nu ser jeg hvad du forsøger.

Nej, det kan du ikke gøre i enkelt forespørgsel. Du skal pakke flere statements ind i en transaktion (InnoBD) eller vha. LOCK TABLE (MyISAM)
Avatar billede trikz4h Nybegynder
02. september 2004 - 16:06 #3
Det kommer liiige an på en prøve, kan godt se min fejl tror jeg...
Avatar billede trikz4h Nybegynder
12. september 2004 - 21:57 #4
Ved ikke hvad der gik galt, nu er det hele lavet om :D tror det virker nu