Avatar billede kenneth77 Nybegynder
01. september 2004 - 11:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

HTMLTable object i session - renderes ikke.

Jeg anvender en HTMLTable, som jeg dynamisk lader brugeren tilføje rækker til. Rækkerne kan indeholde kontroller af type textbox plus noget tekst.

Jeg ser det som en mulighed at gemme tabellen i viewstate ved hver postback, men da den ikke i forvejen er serialiserbar, er det ikke den nemmeste løsning - det betyder vel, at man skal override både table, row og cell klasserne for at gøre det hele serialiserbart.

Istedet har jeg valgt at gemme den i session, da jeg ikke mener, det vil kræve særligt meget af serveren, selv om der skulle komme mange brugere på.

Jeg gemmer den altså i session sådan her:
Session["lala"] = tblSenderFields;

Og henter den sådan her:
tblSenderFields = (HtmlTable) Session["lala"];

Jeg kan se, at rækkerne bliver tilføjet, som de skal - ved at udskrive en Rows.Count. Tabellen bliver dog ikke renderet. Hvad er det lige, jeg mangler for at få det sidste med?
Avatar billede kenneth77 Nybegynder
01. september 2004 - 13:31 #1
Spørgsmålet er ikke længere aktuelt. Istedet for at gemme hele tabellen i session, har jeg valgt blot at gemme dens rowcollection og så hente rækkerne ind ved hver postback. Det burde virke fint nok.
Avatar billede kenneth77 Nybegynder
02. september 2004 - 09:53 #2
Trækker points tilbage.