Avatar billede kolme Nybegynder
10. oktober 1999 - 21:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lukke et program v.h.a. Delphi

Man kan åbne et program v.h.a. Delphi - men kan man også lukke det?????
Avatar billede smilly Nybegynder
10. oktober 1999 - 23:29 #1
Normalt når du åbner et problem, så får du en processID tilbage, dette processID skal du så bruge når du skal lukke programmet.

PostThreadMessage(GetWindowThreadProcessId(ProcessID, nil), WM_QUIT, 0, 0);

Hvis du ikke kender processID'et så kan du søge efter det, udfra applications navnet.

PostThreadMessage(GetWindowThreadProcessId(FindWindow(Nil, 'AppNavn'), nil), WM_QUIT, 0, 0);

Håber dette hjalp dig

Smilly
Avatar billede smilly Nybegynder
10. oktober 1999 - 23:32 #2
*************************************
Undskyld jeg mente :

PostThreadMessage(ProcessID, WM_QUIT, 0, 0);

Hvis du kender ProcessID....

Avatar billede TRoXa Novice
11. oktober 1999 - 14:55 #3
Hvis du ved hvad programmet hedder, så kan denne bruges
postmessage(nil,'program navn', wm_close,0);
Avatar billede TRoXa Novice
12. oktober 1999 - 16:01 #4
mange tak :)
Avatar billede lojmann Nybegynder
12. oktober 1999 - 19:22 #5
Kan man bruge denne kode til at "slukke" for en DLL fil???
Avatar billede TRoXa Novice
14. oktober 1999 - 08:35 #6
det tror jeg ikke...
jeg vil lige prøve at finde ud af det ... senere i dag, og så vil jeg komme tilbage i morgen... hvis jeg husker det... jeg er totalt glemsom :)