Avatar billede mortenhammer Nybegynder
31. august 2004 - 18:01 Der er 3 kommentarer

Sammenfolding af tabel

Hej,

På nogle sider er der mulighed for at folde en tabel sammen. F.eks. hvis man ønser at have noget source-code stående. Der kan så stå 'Kode', og når man trykket folder tabelen sig ud og alt bliver vist.

Hvordan fungere det? Er der et sted jeg kan hente sådan et script eller en artikel der fortæller hvordan man laver det selv? Eller er det forholdvist simpel så man blot selv kan lave det fra bunden?

Har ikke den store ide om hvordan det gøres.

Alt det der med Replace for at finde ud af hvad der skal foldes sammen har jeg styr på . Det er blot hvordan man folder en tabel sammen der indeholder noget tekst?

MVH.
Morten
Avatar billede roenving Novice
01. september 2004 - 02:51 #1
Det _er_ rasende simpelt, for man ændrer blot en style property:

<body>
<span style="cursor:pointer;" onclick="var d=document.getElementById('minDiv').style;d.display=(d.display!='block')?'block':'none';">Vis/skjul div</span>
<div id="minDiv" style="display:none;cursor:pointer;" onclick="this.style.display='none';">
Dette er skjult indtil du trykker, og skjules igen, hvis du trykker !-)</div>
</body>
Avatar billede hopeless Nybegynder
01. september 2004 - 20:49 #2
Hej roenving, må jeg hurtigt hører på sidelinien om det er muligt at lave en overordnet funktion, så man vil kunne folde alle ud på en gang, eller skjule alle.

Eksempelvis hvis man har flere
<span style="cursor:pointer;" onclick="var d=document.getElementById('XXX').style;d.display=(d.display!='block')?'block':'none';">Vis/skjul div1</span>
<div id="XXX" style="display:none;cursor:pointer;" onclick="this.style.display='none';">
Dette er skjult indtil du trykker, og skjules igen, hvis du trykker !-)</div>

<span style="cursor:pointer;" onclick="var d=document.getElementById('YYY').style;d.display=(d.display!='block')?'block':'none';">Vis/skjul div2</span>
<div id="YYY" style="display:none;cursor:pointer;" onclick="this.style.display='none';">
Dette er skjult indtil du trykker, og skjules igen, hvis du trykker !-)</div>
Avatar billede roenving Novice
02. september 2004 - 16:21 #3
Ja, hvis du f.eks. har id'erne i et array eller giver dem en speciel slags navne:

<script type="text/javascript">
function visAlle(action){
  var divs = document.getElementsByTagName("DIV");
  for(i=0;divs.length>i;i++){
    if(divs[i].id.indexOf('fold')==0)divs[i].style.display=action;
  }
</script>

<a href="#" onclick="visAlle('block');return false;">Vis alle</a><br>
<a href="#" onclick="visAlle('none');return false;">Skjul alle</a><br>

<span style="cursor:pointer;" onclick="var d=document.getElementById('fold1').style;d.display=(d.display!='block')?'block':'none';">Vis/skjul div1</span><br>
<div id="fold1" style="display:none;cursor:pointer;" onclick="this.style.display='none';">
Dette er skjult indtil du trykker, og skjules igen, hvis du trykker !-)</div>

<span style="cursor:pointer;" onclick="var d=document.getElementById('fold2').style;d.display=(d.display!='block')?'block':'none';">Vis/skjul div2</span><br>
<div id="fold2" style="display:none;cursor:pointer;" onclick="this.style.display='none';">
Dette er skjult indtil du trykker, og skjules igen, hvis du trykker !-)</div>