Avatar billede tjaz Nybegynder
31. august 2004 - 17:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Response.Write af javascript

Hej,

Jeg skal lige hører hvordan kan jeg få min asp til at udskrive et " så jeg kan lave response.write på et javascript som kun virker hvis " er der.

Det som jeg gerne vil have skal blive resultatet af min response.write er:

<a href="java script:void(0);" onmouseover="return overlib('This is an ordinary popup.');" onmouseout="return nd();">Click</a>

har prøvet med \" og /" men det virker ikke... plz help!
Avatar billede dark-devil Nybegynder
31. august 2004 - 17:34 #1
<a href=java script:void(0); onmouseover=return overlib('This is an ordinary popup.'); onmouseout=return nd();>Click</a>
I din RESPONSE.WRITE
Avatar billede tjaz Nybegynder
31. august 2004 - 17:37 #2
Søde, rare dark-devil ... vil du ikke nok være sød og læse hvad det er jeg skriver inden du svarer:

_et javascript som kun virker hvis " er der._

Jeg HAR prøvet det andet og mit javascript virker _IKKE_ hvis jeg ikke har " med ... det _ER_ testet ca 100 gange i et alm. html dokument.
Avatar billede psyclown Nybegynder
31. august 2004 - 17:53 #3
kan du ikke bruge double " i dit javascript, det burde da virke også bevarer du ".

response.write "<a href=""java script:void(0);"" onmouseover=""return overlib('This is an ordinary popup.');"" onmouseout=""return nd();"">Click</a>"
Avatar billede glen5000 Nybegynder
31. august 2004 - 18:26 #4
I stedet for " skriver du chr(34)

chr(34) bliver til " i asp

Så koden kommer til at se således ud:

Response.write "<a href="& chr(34) &"java script:void(0);"& chr(34) &" onmouseover="& chr(34) &"return overlib('This is an ordinary popup.');"& chr(34) &" onmouseout="& chr(34) &"return nd();"& chr(34) &">Click</a>"

/Glen
Avatar billede tjaz Nybegynder
01. september 2004 - 16:11 #5
kan ikke få det som psyclown skriver til at virke men glen5000 dit virker perfekt ... smid svar hvis du ønsker point
Avatar billede glen5000 Nybegynder
01. september 2004 - 16:26 #6
Det er godt at høre at det virker :)