Avatar billede markymarc Nybegynder
31. august 2004 - 13:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg navne på mine personer i min db, med jboss-ql?

Jeg har en jboss server stående til at køre op mod min mysql database. Jeg har blandet andet en tabel med en massse personer og deres alder. Så har jeg en anden tabel med alle personernes adr. I den tabel med adr henviser jeg til min bruger ved hjælp af en fremmednøgle til deres brugerid.
Nu er mit spørgsmål så, hvordan finder jeg brugerne i min adr tabel på deres navne? For jeg har jo ikke en navne kolonne i min adr tabel, kun brugerid kolonne.
Jeg bruger jboss-ql.

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2004 - 13:36 #1
Der er flere muligheder:

Du kan lave det i dit session bean lag ved først at slå en person entity bean
op og så bruge info derfra til at slå et antal adresse entity beans op med.

Du kan bruge CMR, som er automatisk hentninger af relationer i CMP
entity beans.

Du kan lave direkte JDBC i en session bean.

Du kan lave en BMP entity bean.
Avatar billede markymarc Nybegynder
31. august 2004 - 13:40 #2
Jeg ville jo helst holde mig til mine cmp beans.
Så hvordan få jeg CMR til at virke?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2004 - 13:44 #3
Læser en god bog om EJB's.

:-)

Det er en anelse komplekst.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2004 - 13:48 #4
http://java.sun.com/j2ee/1.4/docs/tutorial/doc/CMP.html

kan muligvis sætte dig lidt igang.
Avatar billede markymarc Nybegynder
31. august 2004 - 13:49 #5
Er i gang med at læse en om EJB. Er nok bare ikke nået så langt endnu.

Jeg er igang med Mastering EJB2, den man kan hente på TSS. Ved du hvor i den jeg skal læse ???
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2004 - 13:49 #6
Jeg har et par eksempler som jeg har lavet til tidligere spørgsmål her:

http://www.vajhoej.dk/arne/eksperten/JBOSS_CMR/

http://www.vajhoej.dk/arne/eksperten/JBOSS_CMR2/

men jeg tror altså at du skal læse lidt inden de giver noget.

Det goder er at de er JBoss og MySQL baseret.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2004 - 19:24 #7
jeg ligger lige et svar