Avatar billede wildthing Nybegynder
30. august 2004 - 14:47 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan åbner jeg en fil på en given url i en FSO

Det må da for pokker være muligt vha FSO eller noget andet at loade en http://www.xxxx.xx/default.asp ( alstå source teksten) ind som et object. Det virker fin med server.mappath() på min lokale test iis. Den vil sjovt nok kun acceptere den virtuelle sti og ikke de fysisk??

lidt test kode:
<%
dim fs,f
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set f=fs.OpenTextFile("http://www.athing.dk/athing/default.asp",1,false)

f.Close
set f=Nothing
set fs=Nothing
%>

fejlen jeg få er
Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A0034)
Bad file name or number
Avatar billede dark-devil Nybegynder
30. august 2004 - 14:51 #1
brug include?
Avatar billede wildthing Nybegynder
30. august 2004 - 15:00 #2
<!--#include file="http://www.athing.dk/athing/default.asp"-->

giver blot

Error Type:
Active Server Pages, ASP 0126 (0x80004005)
The include file 'http://www.athing.dk/athing/default.asp' was not found.

Og den er der jo. Kan du (dark-devil) væe mere præcis. Måske misforstår jeg noget.
>
wildthing
Avatar billede wildthing Nybegynder
30. august 2004 - 15:02 #3
er det mon nu også include der skal til. Jeg vil jo gerne have teksten gemt ned i en lokal fil, og jeg synes jo fso burde være det rigtige???

wildthing
Avatar billede fennec Nybegynder
30. august 2004 - 15:10 #4
Hvad er det helt præsis du vil??
Avatar billede wildthing Nybegynder
30. august 2004 - 15:30 #5
OK lad mig være mere detaljeret.
Jeg kalder en webservice vha en url+parametre (www.xxx.dk/default?parameter=1)

resultatet jeg derved får smidt i hovedet er xml.

jeg har så lavet en asp side der loader denne fremmede xml fil og en lokal xsl fil til at vise formatet med. Hvis min xml fil ligger lokalt virker det perfekt og jeg får vist min xml fil i html som beskrevet i xsl filen.

Nu troede jeg så lige at jeg kunne hente den såkaldte webservice-xml-side ind og gøre det samme, men ...

Kort sagt mit problem er at få vist en xml side som html, når xml siden ikke ligger som en lokal fil.
Er dette mon forståeligt???

wildthing
Avatar billede nythjem Nybegynder
30. august 2004 - 19:19 #6
Hej Wildthing!

Du kan vel ikke bruge understående? Scriptet henter blot dokumentet.

<%
Set HttpObj = Server.CreateObject("AspHTTP.Conn")
HTTPObj.Url = "http://www.athing.dk/athing/default.asp"
Response.Write HTTPObj.GetURL
%>

Ref: http://www.html.dk/scripts/asp/00008/
Avatar billede wildthing Nybegynder
31. august 2004 - 08:01 #7
Hej nythjem >>> har ikke den komponent, men kan måske overveje det.

Måske er det noget javascript der skal til. Jeg får jo vist xml koden i min browser og hvis jeg siger "vis kilde" og gemmer resultatet som en lokal fil. Ja så kan jeg jo åbne denne fil bagefter. Men hvordan jeg gør dette automatisk kan jeg ikke gennemskue.

Wildthing
Avatar billede wildthing Nybegynder
31. august 2004 - 09:29 #8
Jeg forklarer det sikkert forkert. konkret eksempel som jeg håber kan afklare:

http://webservice.wilsonlog.com/docsearch/wsdocumentsearch.asmx/Search?DocumentType=SLI&DocumentNumber=2001572516
(Dette vil sende resultatet på en søgning efter en sending med SLI nummer: 2001572516 tilbage i XML format)

output fra denne kan brugeren ikke så godt få noget ud af.
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2004 - 09:29 #9
Prøv sådan her, denne komponent skulle gerne være installeret, hvis du har en windows server:

<%
Dim objXMLHTTP, objXml
Set objXml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")

objXml.Open "GET", "http://www.domæne.dk/filnavn.txt", False
objXml.Send

'Gem filen
Set fso = Server.CreateObject("Scripting.Filesystemobject")
Set f = fso.CreateTextFile(Server.Mappath("minnyefil.txt"),true)
f.Write objXml.ResponseBody
f.Close

Set objXml = Nothing
%>
Avatar billede wildthing Nybegynder
31. august 2004 - 10:10 #10
Hov mit sidste indlæg forsvandt vidst..
Eagleeye>>> jeg får fejl i .send linien
The system cannot locate the resource specified

på w3school fandt jeg dette, som vel gør at det ikke virker ( virker det mon hos dig)

Important Note
At the moment, the Microsoft XMLHTTP object can only be run in the BROWSER.

SERVER code that attempts to use the XMLHTTP to communicate with other Web servers, may function incorrectly or perform poorly.

This is a bug in the HTTPRequest object. For more information read Microsoft's Knowledge Base article Q237906.

The rumor is that Microsoft will have this bug fixed in an upcoming release of the XML Library. In the meantime, you may have to use a commercially available ASPHTTP component.

----
min test kode er en asp side med din kode:
<%
Dim objXMLHTTP, objXml
Set objXml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")

objXml.Open "GET", "http://www.athing.dk/athing/test.xml", False
objXml.Send

'Gem filen
Set fso = Server.CreateObject("Scripting.Filesystemobject")
Set f = fso.CreateTextFile(Server.Mappath("testout.xml"),true)
f.Write objXml.ResponseBody
f.Close
Avatar billede wildthing Nybegynder
31. august 2004 - 11:11 #11
eagleye>>>
ved at bruge dette kommer jeg videre

<script type="text/javascript">
var xmlHttp = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP")
xmlHttp.open("GET", "http://webservice.wilsonlog.com/docsearch/wsdocumentsearch.asmx/SearchRef?Reference=400007494&PartId=DKDEIFASKIVE", false)
xmlHttp.send()
xmlDoc=xmlHttp.responseText

document.write("<xmp>" + xmlDoc + "</xmp>")
</script>
<%

'Gem filen
dim fso, f, objXml
Set fso = CreateObject("Scripting.Filesystemobject")
Set f = fso.CreateTextFile(Server.Mappath("minnyefil.txt"),true)
f.Write objXml.ResponseBody
f.Close

Set objXml = Nothing

Dog ligenu med en ny fejl
Object required: '' -- i linien "f.Write objXml.ResponseBody"

wildthing
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2004 - 16:32 #12
du har også lave det med XMLHTTP ind i et javascript så er objXml ikke et object i ASP koden. Så prøv at fjerne det som gemmer filen.
Avatar billede wildthing Nybegynder
31. august 2004 - 18:06 #13
Eagleeye>>> Ja jeg så det da jeg hvade lagt det på. Jeg har bare ikke rigtigt fundet løsningen på sagen til trods. Jeg får jo godt nok vist xml filen, men jeg får den ikke gemt. Det kan jeg vel kun gøre i ASP. Jeg kan bare ikke få xmlHTTP til at virke i ASP. Så jo jeg får det ind i et object, bare ikke i ASP.

Mine brugere skal se noget HTML. og jeg skal derfor fortsat endten ha' det gemt og så kalde det i asp med hjælp af noget xsl. Eller... hvis jeg i javascriptet hvor min xmlDoc jo indeholder xmlkoden kan få kaldt xsl filen der ligger lokalt.
Jeg har været omkring SOAP i min søgen efter den rigtige løsning. SOAP ser jo ud til at være den rigtige løsning til xml udveksling. Men endnu har jeg ikke fået det til at virke. Så der er måske flere løsninger, og hvilken der er muligt/bedst aner jeg ikke.
Avatar billede wildthing Nybegynder
16. september 2004 - 09:32 #14
Fik det ikke løst. lukker sagen >>Eagleeye skal dog have et par point for at give mig xmlHTTP ideen.

wildthing