Avatar billede sacer Nybegynder
29. august 2004 - 20:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Sql række counter?

Hvordan laver jeg en tæller, der tæller hvor mange rækker der er i en tabel?
Avatar billede fangel Nybegynder
29. august 2004 - 20:16 #1
$db = mysql_connect("mysql-server", "mysql-user", "mysql-password")or die(mysql_error());
mysql_select_db($db, "mysql-database")or die(mysql_error());

$db = mysql_query("SELECT COUNT(felt-i-databasen) FROM tabellen")or die(mysql_error());
$reakker = mysql_result($query, 0, 0)or die(mysql_error());

Morten
Avatar billede sacer Nybegynder
29. august 2004 - 20:25 #2
Unknown column 'COUNT' in 'field list'
      Siger den

$db = mysql_query("SELECT COUNT ID FROM tilmeldte")or die(mysql_error());
$reakker = mysql_result($query, 0, 0)or die(mysql_error());

Er det ikke rigtigt?
Avatar billede fangel Nybegynder
29. august 2004 - 20:34 #3
nope - COUNT(ID) - der skal parentes på

Morten
Avatar billede sacer Nybegynder
29. august 2004 - 20:36 #4
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /customers/malice.dk/malice.dk/httpd.www/cp/funktioner.php on line 285

$reakker = mysql_result($query, 0, 0)or die(mysql_error()); <- så siger den at den linje er forkert?
Avatar billede fangel Nybegynder
29. august 2004 - 20:38 #5
sorry - kender du det med at holde styr på variabel navne ;)

det skal slf være

$db = mysql_connect("mysql-server", "mysql-user", "mysql-password")or die(mysql_error());
mysql_select_db($db, "mysql-database")or die(mysql_error());

$query = mysql_query("SELECT COUNT(ID) FROM tilmeldte")or die(mysql_error());
$reakker = mysql_result($query, 0, 0)or die(mysql_error());

Morten
Avatar billede sacer Nybegynder
29. august 2004 - 20:46 #6
Det ved jeg sq ik hvad er galt så, du kan lige få hele koden:

function factsbox($db) {
echo '<td valign="top" width="250"><br />
                        <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                        <tr>
                            <td background="data/facts.jpg" width="250" height="24"></td>
                        </tr>
                        <tr>
                            <td style="border-left: 1px solid #993110; border-right: 1px solid #993110; border-bottom: 1px solid #993110" bgcolor="#F4511C"><div style="text-align:center"><table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">';

$db = mysql_connect("localhost", "------", "******")or die(mysql_error());
mysql_select_db($db, "-------")or die(mysql_error());

$query = mysql_query("SELECT COUNT(ID) FROM `tilmeldte`")or die(mysql_error());
$reakker = mysql_result($query, 0, 0)or die(mysql_error());
$antal = 0;
// $dateDiff = mktime(12,0,0,09,11,2004) - mktime(11,0,0,04,20,2003); // mktime(HOURS, MINUTES, SECONDS, MONTH, DAY, YEAR)
// echo mktime(12,0,0,09,11,2004);
$date = date("Y-m-d");
echo '
<tr>
    <td align="right"><span class="tekst">Antal dage til start&nbsp;:&nbsp;</span></td>
    <td><span class="tekst">&nbsp;'.date_diff("$date", "2004-10-11", "d").'</span></td>
</tr> ';
echo '
<tr>
    <td align="right"><span class="tekst"><a href="default.php?site=liste">Antal tilmeldte</a>&nbsp;:&nbsp;</span></td>
    <td><span class="tekst">&nbsp;'.$reakker.'</span></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right"><span class="tekst"><a href="default.php?site=tagwall">Tagwall</a>&nbsp;:&nbsp;</span></td>
    <td><span class="tekst">&nbsp;ANTAL</span></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right"><span class="tekst"><a href="default.php?site=admin">Admin</a>&nbsp;:&nbsp;</span></td>
    <td><span class="tekst">&nbsp;LOGIN</span></td>
</tr>
</table>
</div></td>
                        </tr>
                        </table>
</td>';
}

Jeg kan ikke se hvad der skulle være forkert.
Avatar billede fangel Nybegynder
29. august 2004 - 20:48 #7
en fejl-beskrivelse ville være rart ;)

Morten
Avatar billede sacer Nybegynder
29. august 2004 - 20:49 #8
hov sry ;) her:

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /customers/-----/-------/httpd.www/cp/funktioner.php on line 285
Avatar billede sacer Nybegynder
29. august 2004 - 20:50 #9
mysql_select_db($db, "-----")or die(mysql_error()); <- det er 285
Avatar billede fangel Nybegynder
29. august 2004 - 20:51 #10
grrr - jeg er ved at være træt - bare with me ;)

det er den anden vej rundt

mysql_select_db("localhost", $db)or die(mysql_error());

Morten
Avatar billede sacer Nybegynder
29. august 2004 - 20:52 #11
hehe :P det er okay prøver lige
Avatar billede sacer Nybegynder
29. august 2004 - 20:53 #12
tak det virkede =]
Avatar billede sacer Nybegynder
29. august 2004 - 20:53 #13
=]
Avatar billede yHec Novice
29. august 2004 - 23:10 #14
Hvorfor ikke bare bruge mysql_num_rows($db)???

Det virker da fint for mig!

Y