Avatar billede fzone Nybegynder
29. august 2004 - 17:08 Der er 25 kommentarer

kode virker ikke i IE

Hej
Følgende kode virker perfekt i Mozilla, men når man bruger IE skriver den altid at man ikke er logget ind, selvom man er det.
Nogle idéer til hvad der er galt

Koden

<?
Session_start();
include("includes/header.inc.php");

//File: make_profile.php :: Info: Form where user gives inputs to his/her profile
if ($_SESSION['user']){
?>
<form action="update_profile.php" method="post">
<h1>Brugerprofil for <? echo $_SESSION['user']; ?></h1>
<p>Navn: <input type="text" name="name"></p>
<p>Alder (kun tal): <input type="text" name="age"></p>
<p>Køn: <select size="1" name="gender"><option selected>Nej</option><option>Ja</option></select></p>
<p>Hobby: <input type="text" name="hobby"></p>
<p>Fødselsdag: <input type="text" name="bday"></p>
<p>Yndlingsbæver: <input type="text" name="brace"></p>
<p>Yndlingsfarve: <input type="text" name="yndlingsfarve"></p>
<p>Favoritfag: <input type="text" name="fav_sub"></p>
<p>MSN Adresse: <input type="text" name="msn"></p>
<p>E-Mail: <input type="text" name="mail"></p>
<p>Adresse: <input type="text" name="adresse"></p>
<p>John navn: <input type="text" name="johnname"></p>
<p>Beskrivelse: <textarea rows="14" name="descrip" cols="42"></textarea></p>
<p><input type="reset" value="Glem det!"><input type="submit" value="Opdater min profil"></p>
</form>
<?
} else {
    print "Du skal logge ind før du kan ændre i din profil";
};

include("includes/footer.inc.php");
?>
Avatar billede dark-devil Nybegynder
29. august 2004 - 17:09 #1
<?php
session_start();
include("includes/header.inc.php");

//File: make_profile.php :: Info: Form where user gives inputs to his/her profile
if ($_SESSION['user']){
?>
<form action="update_profile.php" method="post">
<h1>Brugerprofil for <? echo $_SESSION['user']; ?></h1>
<p>Navn: <input type="text" name="name"></p>
<p>Alder (kun tal): <input type="text" name="age"></p>
<p>Køn: <select size="1" name="gender"><option selected>Nej</option><option>Ja</option></select></p>
<p>Hobby: <input type="text" name="hobby"></p>
<p>Fødselsdag: <input type="text" name="bday"></p>
<p>Yndlingsbæver: <input type="text" name="brace"></p>
<p>Yndlingsfarve: <input type="text" name="yndlingsfarve"></p>
<p>Favoritfag: <input type="text" name="fav_sub"></p>
<p>MSN Adresse: <input type="text" name="msn"></p>
<p>E-Mail: <input type="text" name="mail"></p>
<p>Adresse: <input type="text" name="adresse"></p>
<p>John navn: <input type="text" name="johnname"></p>
<p>Beskrivelse: <textarea rows="14" name="descrip" cols="42"></textarea></p>
<p><input type="reset" value="Glem det!"><input type="submit" value="Opdater min profil"></p>
</form>
<?
} else {
    print "Du skal logge ind før du kan ændre i din profil";
}

include("includes/footer.inc.php");
?>
Avatar billede dark-devil Nybegynder
29. august 2004 - 17:11 #2
Det skulle virke, hvis ikke, så prøv ændre linie:
<h1>Brugerprofil for <? echo $_SESSION['user']; ?></h1>

til:
( det jeg skrev også ændre linien til dette:)
<h1>Brugerprofil for <?php print "$_SESSION['user']"; ?></h1>
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. august 2004 - 17:11 #3
Lidt omkring php

php er et cgi sprog, er er derfor ikke påvirker at browseren, kun af opsætningen af serveren. Fejlen ligger i dine html tags inde i phpkoden.
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. august 2004 - 17:13 #4
dark-devil: print og echo bruges til det samme.

print_r() bruges til array, men dette er ikke tilfældet.
Avatar billede dark-devil Nybegynder
29. august 2004 - 17:14 #5
hans fejl ligger her:

<?
} else {
    print "Du skal logge ind før du kan ændre i din profil";
};

include("includes/footer.inc.php");
?>

Det skal være

<?
} else {
    print "Du skal logge ind før du kan ændre i din profil";
};

include("includes/footer.inc.php");
?>

Uden };
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. august 2004 - 17:15 #6
det er ikke nødvendigt at lave ; efter }
Avatar billede fzone Nybegynder
29. august 2004 - 17:17 #7
Dark-devil, hvad er forskellen?
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. august 2004 - 17:24 #8
den eneste fejl jeg kan se er at du har skrevet Session_start()
som skulle være session_start();

atlså med 100% små bogstaver.
Avatar billede fzone Nybegynder
29. august 2004 - 17:27 #9
det er rettet, men det gør ingen forskel.... det virker som om, at sessions slet ikke virker i IE, men kun i Mozilla... Hader IE
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. august 2004 - 17:37 #10
ja, IE er noget lort det har du fuldstændigt ret i.

har du evt. et link, så vi kan se problemet ?
Avatar billede fzone Nybegynder
29. august 2004 - 17:41 #11
hmm... ja, www.1ynag.tk
log ind som "testbruger" med password "pass" og klik på "profiler". Klik derefter på "ret profil" og i vil se problemet. problemet er i øvrigt det samme med menuen, man kun kan se hvis man er logget ind. virker i moz, men ikke i IE
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. august 2004 - 17:45 #12
ja, kan godt se at der er en fejl.

prøv at sætte <? session_start(); ob_start(); ?> i toppen af din index.php eller hvad din hovedside nu hedder.
Avatar billede fzone Nybegynder
29. august 2004 - 17:54 #13
det hjælper heller ikke
Avatar billede fzone Nybegynder
29. august 2004 - 17:57 #14
satte det ind i min headerfil, den er bliver inkluderet i samtlige andre filer
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. august 2004 - 17:57 #15
hmmm.. det er nok pga. dit frameset, men jeg er temmelig blank lige nu.
Avatar billede dark-devil Nybegynder
29. august 2004 - 18:02 #16
Du mangler en } nederst i dit dokument! ;)
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. august 2004 - 18:08 #17
dark-devil: STFU ville være et godt ord til dig.

hvis der manglede en } , ville php fortælle at der var en syntaks fejl.
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. august 2004 - 18:09 #18
hov, headerfil.. nej, ikke det

<? session_start(); ob_start(); ?> skal stå på samme side som

<html>

  <head>
    <title>1ynag.tk</title>
    <meta name="description" content="Hjemmeside for 1.Y. p NAG! Den ultimative klasse p det ultimative Gymnasium">
    <meta name="keywords" content="1Y, Anders, Anton, Gud, Gymnasium, Koebenhavn, NAG, Naerum">

<script language =" JavaScript">
  <!-- hide start
  function popup() {
    window.open("http://banners.dot.tk/bmcbanner?fldpromonr=1&fldbannernr=0&flddomainnr=4811198&ip=212.209.194.26","bannerpopup","height=100,width=486,scrollbars=no");
  }
  // hide end -->
</script>

  </head>

  <frameset onLoad="java script:popup()" rows="*,1" framespacing="0" border="0" frameborder="NO">
    <frame src="http://1y.fantasyzone.dk" name="dot_tk_frame_content" scrolling="auto" noresize>
  </frameset>

  <noframes>
    <body>
    </body>
  </noframes>

</html>
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. august 2004 - 18:10 #19
arrg, lorte .tk frameset, blev glemt det.
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. august 2004 - 18:11 #20
<? session_start(); ob_start(); ?>
<html>

<head>
<script><!--
        function msg(){ document.m.msg.focus(); } // --></script>
<link rel="stylesheet" href="http://fantasyzone.dk/1y/includes/style/main.css" type="text/css">
<META NAME="description" CONTENT="NAG 1.Y's side">
<META NAME="keywords" CONTENT="PAME,Patrick,Anders,Media,Entertainment,NAG">
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL">
<META NAME="Revisit-after" CONTENT="7">
....

nok nærmere det.
Avatar billede fzone Nybegynder
29. august 2004 - 18:13 #21
OK, så det er .tk's indexfil den er galt med... Lort, den kan jeg ikke ændre. Nå, det virker i hvert fald fint når jeg skriver den rigtige adres (http://1y.fantasyzone.dk)
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. august 2004 - 18:16 #22
du kan jo evt. gøre sådan her:

lav en index-fil til .tk, som indeholder
<?
header("Location: http://1y.fantasyzone.dk/dinrigtigeindexfil.php");
?>

er ikke sikker på om det virker, men prøv da :)
Avatar billede fangel Nybegynder
29. august 2004 - 20:19 #23
*host*
Output-buffering (OB) bør undgås, da dette trækker unødigt på serveren...

Bare send headere (session_start og setcookie er også headere-relaterede funktioner) før du sender NOGET som helst output... så er OB unødigt...

Morten
Avatar billede morteeart Nybegynder
30. august 2004 - 10:28 #24
fangel:

ob_start(); er smart nok hvis du laver flere header funktioner, også selvom det er et enligt *hack*

og der er typisk en grund til brugen af det.
OG session_start(); står i dette tilfælde faktisk øverst næsten, da .tk indsætter ens side i et framset, for at kunne lave reklame.
Mozilla loader åbanbart indholdet af frames på en anden måde end IE , og derfor fortolkes session_start(); bedre i mozilla..
Avatar billede morteeart Nybegynder
26. november 2004 - 04:28 #25
lukketid ?