Avatar billede groovespeak Nybegynder
28. februar 2001 - 21:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Include afhængig af browser

Jeg har brug for en lille stump kode, som inkluderer en bestemt fil alt efter hvilken browser brugeren har. Altså

<%
Hvis browseren er IE
så inkludér filen menu1.inc
Ellers inkludér filen menu2.inc
%>
Avatar billede tpiil Nybegynder
28. februar 2001 - 21:41 #1
det kan du desværre ikke :(
Avatar billede blood Nybegynder
28. februar 2001 - 21:42 #2
Til det skal du over i JavaScript
Avatar billede tpiil Nybegynder
28. februar 2001 - 21:42 #3
Avatar billede tpiil Nybegynder
28. februar 2001 - 21:43 #4
men hvis du går over i javascript kan du alligevel ikke includere filen :(
Avatar billede chris Nybegynder
28. februar 2001 - 22:46 #5
Benyt HTTP_USER_AGENT.
Lav en request med den, og find ud af hvilken browser brugeren har.

så skal du finde ud af hvilke output der kan forekomme på din request, og ud fra det laver du en IF THEN ELSE for at include dine menuer.

Avatar billede tpiil Nybegynder
28. februar 2001 - 22:53 #6
chris >>
<%= Request.ServerVariables(\"HTTP_USER_AGENT\") %>
sådan bruger man den, man hvis nu man lige tester den så udskriver den disse ting:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows NT 5.0; COM+ 1.0.2204)
det vil jo sige at man sakl sidde og skrive alle if sætninger for alle styre systemmer og alle browsere!!!

jeg ved ikke rigtig om du gider det chris :)
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
28. februar 2001 - 23:28 #7
Det er da ikke et problem?
<%
If InStr(UCase(request.servervariables(\"HTTP_USER_AGENT\")), \"MSIE\") then
%>
<!--include file=\"MenuIE.asp\"-->
<%
else
%>
<!--include file=\"MenuNS.asp\"-->
<%
end if

Begge filer bliver includeret i asp koden, men kun den ene vil blive sendt til browseren. Du kan selvfølgelig også udvælge på baggrund af version, men princippet skulle vel fremgå.

Avatar billede groovespeak Nybegynder
01. marts 2001 - 00:10 #8
>> gandalfthewhite

Tænkte nok, det måtte kunne laves - virker fint i IE/NN, blot med et lille \"%>\" i enden ;-)