Avatar billede scardk Nybegynder
29. august 2004 - 03:10 Der er 2 løsninger

2x Internet Forbindelse (WAN)

Der skulle vel ikke være en venlig sjæl som kunne give en hjælpende ord med på vejen...?

Jeg søger en hardware eller software router, som kan route internet trafik ud over 2 forskellige internet-forbindelser afhængig af hvilken klient det er som requester trafikken.

F.eks. hvis det er 192.168.1.14 på lokalnettet så skal 'han' routes ud (og ind) over wan1 og hvis det er 192.168.1.222 så skal 'han' henholdsvis over wan2.

Jeg har i det fjerne hørt snak om at linux skulle kunne dette, men savner konkrete distro's.

En hardware-løsning ville dog være at foretrække, har tidligere forsøgt mig med en 2xWan router fra Allnet, men den duede simpelthen ikke ril at route.

Håber der sidder en med viden derude...
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
29. august 2004 - 12:06 #1
Nu ved jeg ikke hvor mange brugere i er, og hvad jeres behov er, ligeså med økonomien...
Men jeg ville nok kigge på en Zywall 35, den har to WAN porte:

Hos EDBPRISER koster den d.d. kr. 5.616,- (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=87139)

Firewall og VPN med høj ydelse og dobbelt WAN og DMZ
Høj ydelse - 50Mbps firewall / 20Mbps AES / 3DES VPN
HTTPS og SSH til sikker fjernadministration
Dobbelt WAN porte og 4 port DMZ / LAN switch
X.509 Certifikat support
35 VPN tunneller
Ceberian web Content Filter
Avanceret båndbrede styring

ZyWALL 35 er en kraftig og avanceret Firewall / VPN gateway til mindre og mellemstore virksomheder. Den har blandt andet dobbelt WAN interface, DMZ porte, båndbrede styring, web filter, policy routing og understøttelse af 35 samtidige VPN tunneller

Fleksibelt port design

ZyWALL 35 har et dobbelt WAN interface med failover imellem flere Internet udbydere, samt en 4 port LAN / DMZ switch hvor hver enkelt port frit kan indstilles til at være enten LAN eller DMZ.

Avancerede funktioner

Med omfattende firewall funktionalitet, IPSec VPN, Denial of Service (DoS/DDoS) beskyttelse, filtrering af Web indhold og den avancerede båndbrede styring, er ZyWALL 35 det oplagte valg til virksomheder som ønsker at kunne kontrolere båndbrede samt etablere hjemmearbejdspladser m.m.

VPN funktionalitet

ZyWALL 35 understøtter 35 samtidige IPSec VPN tunneller, og kan benytte AES eller DES/3DES kryptering og X.509 certificater til sikring af VPN forbindelsen.

Webfilter

Web filteret er en tillægsservice som gør det muligt for en virksomhed at filterere hvilket indhold brugerne skal kunne tilgå på Internettet, f.eks. ved at filterere porno eller racistisk materiale fra.
Avatar billede hoth Nybegynder
04. september 2004 - 14:25 #2
Hejsa

Se her: www.xincom.com. Firmaet laver en routerserie, der kan dette. Priserne starter fra 800,- og op.