Avatar billede al1407 Nybegynder
28. august 2004 - 23:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

JavaScript øverst på _alle_ sider

På samtlige sider jeg besøger, hvis jeg da vælger View Source så er der følgende JavaScript blok øverst i kilden:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
var mUpTime=new Date(0);
RealOpenWindow = window.open ;
function RecordMUpTime(){mUpTime = new Date();}
function MyWndOpen(url,name,attribute)
{
    if(mUpTime)
    {
        var openTime=new Date();
        openTime.setTime(openTime.getTime()-mUpTime.getTime());
        if ( openTime.getSeconds() < 2 )
            return(RealOpenWindow(url,name,attribute));
    }
function NoError(){return(true);}
function moveTo(){return true;}
function resizeTo(){return true;}
onerror=NoError;
window.open=MyWndOpen;
//-->
</script>

Er der en der ved hvad det skyldes? Først tænkte jeg spyware - men, scriptet gør jo intet der kan pege i den retning.

IE's version "6.0.2900.2180.xpsp_sp2_rtm.040803-2158"
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
28. august 2004 - 23:49 #1
Det ligner et script til blokering af en slags popups.
Avatar billede al1407 Nybegynder
28. august 2004 - 23:58 #2
Jeg tænkte at det muligvis kunne være IE's måde at blokere pop-up's .. hvad ved jeg, prøvede at slå Pop-up block fra, men det er der stadig.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
29. august 2004 - 00:05 #3
Hmmm.... jeg kan ikke helt forstå koden. Det ser ud til at popups er tilladt hvis blot det sker indenfor 2 sekunder efer at vinduet er åbnet. Jeg synes at det ser lidt uigennemtænkt ud.

...iøvrigt... når du nu bekymrer dig om spyware, hvorfor så overhovedet køre IE?
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. august 2004 - 00:40 #4
Avatar billede al1407 Nybegynder
30. august 2004 - 11:30 #5
_darkstar_: Fordi IE med SP2 ikke er noget problem hvis man slår Unsigned ActiveX scripting fra, m.m.

eagleeye: Præcis! Det havde jeg slet ikke tænkt på, men du har ret. Tak.
Hvis du vil lægge et svar, så får du nogle points :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. august 2004 - 20:01 #6
Ok :)
Avatar billede al1407 Nybegynder
31. august 2004 - 04:26 #7
Forresten kan jeg lige fortælle, at NetPeeker's Popup blocker er skyld i at man ikke kan se sider som f.eks. www.hotpeople.dk samt andre diverse sider, jeg ikke lige kan huske adresserne på.

Tak for hjælpen eagleeye .. :)