Avatar billede fzone Nybegynder
28. august 2004 - 22:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Linje får mit script til at gå i stå

Hej, jeg har et problem med følgende linje, den får simpelthen mit script til at få i stå. Den eksekverer intet efter den linje.

$age = mysql_result(mysql_query("SELECT age FROM 1y_brugere WHERE user='$user'"),0) or die(mysql_error());

Jeg får hverken en fejlmeddelelse eller noget, og jeg ved at feltet age findes i MySQL DB'en
Avatar billede terrak Nybegynder
28. august 2004 - 22:43 #1
Har du mulighed for at smide hele koden her ind?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 22:44 #2
Prøv lige at dele den op i to

$agep = mysql_query("SELECT age FROM 1y_brugere WHERE user = '$user'")or die(mysql_error());
$age = mysql_result($agep,0)or die(mysql_error());

Tror nu ikke det gør nogen forskel!
Avatar billede fzone Nybegynder
28. august 2004 - 22:47 #3
jep, hele koden:
<? include("includes/header.inc.php");
//File: profile.php :: Info: Displays user profile

//Include LogFile
include("loginfo.php");

//Connect to MySQL DB
$db = mysql_connect("$mysql_host", "$mysql_user", "$mysql_pass") or die(mysql_error());
mysql_select_db($mysql_db, $db) or die(mysql_error());

//Get varibles
$user = $_GET[user];
$accept = "FALSE";

//Check if user exists
$resultatset=mysql_query('SELECT user FROM 1y_brugere WHERE user=\''.mysql_escape_string($user).'\' LIMIT 1') or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($resultatset)) {
        $accept = "TRUE";
        $name = mysql_result(mysql_query("SELECT name FROM 1y_brugere WHERE user='$user'"),0) or die(mysql_error());
        $age = mysql_result(mysql_query("SELECT age FROM 1y_brugere WHERE user='$user'"),0) or die(mysql_error());
        $user = mysql_result(mysql_query("SELECT user FROM 1y_brugere WHERE user='$user'"),0) or die(mysql_error());
          $gender = mysql_result(mysql_query("SELECT gender FROM 1y_brugere WHERE user='$user'"),0) or die(mysql_error());
        $brace = mysql_result(mysql_query("SELECT brace FROM 1y_brugere WHERE user='$user'"),0) or die(mysql_error());

        echo $name;
        ?>

                    <script type="text/JavaScript" language="JavaScript">
                        <!--
                        function date_ddmmmyy(date) {
                          var d = date.getDate();
                          var m = date.getMonth() + 1;
                          var y = date.getYear();
                          if(y >= 2000){
                            y -= 2000;
                          }
                          if(y >= 100){
                            y -= 100;
                          }
                          var mmm =
                            ( 1==m)?'Jan':( 2==m)?'Feb':(3==m)?'Mar':
                            ( 4==m)?'Apr':( 5==m)?'Maj':(6==m)?'Jun':
                            ( 7==m)?'Jul':( 8==m)?'Aug':(9==m)?'Sep':
                            (10==m)?'Okt':(11==m)?'Nov':'Dec';

                          return "" +
                            (d<10?"0"+d:d) + "-" +
                            mmm + "-" +
                            (y<10?"0"+y:y);
                        }

                        function date_lastmodified(){
                          var lmd = document.lastModified;
                          var s  = "Unknown";
                          var d1;

                          if(0 != (d1=Date.parse(lmd)))
                          {
                            s = "" + date_ddmmmyy(new Date(d1));
                          }

                          return s;
                        }
                        document.write(
                          "Sidst opdateret: " +
                          date_lastmodified() );
            // -->
            <?
        print "</p>";
} else {
    print "<p>Brugeren findes ikke!";
    print "<br><a href=userlist.php>Tilbage</a></p>";
    $accept = "FALSE";
};
?>
<? include("includes/footer.inc.php"); ?>
Avatar billede fzone Nybegynder
28. august 2004 - 22:49 #4
Du havde fuldstændigt ret PC-Help... det gjorde ingen forskel :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 22:54 #5
Altså når nu $name virker så skulle man da synes det ikke var der den var gal, for de to er jo næsten ens! Du er sikker på at resten af din kode virker?
Prøv evt. i bunden eller lige efter $age at indsætte

echo "det virker";

Men hvis det er i javascript koden kan jeg ikke hjælpe, javascript er ikke lige min stærke side :)
Avatar billede fzone Nybegynder
28. august 2004 - 22:56 #6
jeg har prøvet at slette linjen med $age da jeg debuggede for at finde fejl. Uden den, virker det perfekt
Avatar billede terrak Nybegynder
28. august 2004 - 23:05 #7
Du skal holde lidt mere styr på dine variabel navne ;)

$user = $_GET[user];
hvor du lidt senere siger
$user = mysql_result(mysql_query("SELECT user FROM 1y_brugere WHERE user='$user'"),0) or die(mysql_error());

De efterfølgende queries vil jo så bruge bruge den nye værd,i der er blevet tildelt $user.
Avatar billede fzone Nybegynder
28. august 2004 - 23:08 #8
Selvfølgelig.... takker, takker, takker...
:)
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. august 2004 - 23:26 #9
Derudover er det noget pjat at sætte en 'or die' efter mysql_result (den vil blive aktiveret hvis den fundne værdi er 0)
'or die' hører til  mysql_query:

$ikke_user = mysql_result(
                          mysql_query("SELECT user FROM 1y_brugere WHERE user='$user'")
                          or die(mysql_error())
                        ,0
                        ) ;

mvh JakobA