Avatar billede danielss Nybegynder
28. august 2004 - 19:45 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til mail form

Hej jeg er igang med at lave en hjemmeside sammen med min lillesøster... og jeg skal have lavet et mail form... men så er det lige hvordan.. Der skal være følgende bokse man kan skrive i:

Brugernavn
kodeord
alder på Hogwarts
Rigtige navn
rigtige alder
e-mail

og så en boks hvor man kan vælge et ud af 4 kollegier:

ravenlcaw
hufflepuff
slytherin
Gryffindor

mailen skal sendes til: nathguyn@hotmail.com

jeg ville være glad hvis der var en der kunne lave hele scriptet og sende det til mig eller lægge det ind her.. altså hvor der står brugernavn og det hele så jeg ikke skal rode med noget... det går som regel i stykker (hehe)

Hilsen danielss
Avatar billede kasperbc Nybegynder
28. august 2004 - 19:55 #1
Tjek www.websup der er noget af det du søåger.

M.v.h
  KaMa
Avatar billede danielss Nybegynder
28. august 2004 - 19:59 #2
hmm jeg vil helst ikke rode med noget selv bare kopiere den ind og sådan noget... så det skal være et der er lavet.. ellers tak
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 20:08 #3
Husk lige at man ikke må have to ens åbne spørgsmål du har:
http://www.eksperten.dk/spm/534014
http://www.eksperten.dk/spm/534015

Du må bør lige lukke den ene, så kommer der nok nogle og hjælper dig!
Avatar billede danielss Nybegynder
28. august 2004 - 20:22 #4
jeg kan godt lukke den ande.. det var en fejl den kom men jeg ved ikke hvordna jeg lukker den,....
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 20:28 #5
Du skriver selv en besked, og inden du trykker send, vælger du svar i venstre side, så sender du,

Derefter går du ned i bunden, så er der kommet et felt hvor dit brugernavn står i!
Du klikker på dit eget navn, og trykker accepter!
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 20:32 #6
sådan så kan jeg hjælpe, du skal bare have lavet en mail til dig, der sender disse oplysninger som brugeren indtaster i nogle felter!?
Avatar billede danielss Nybegynder
28. august 2004 - 20:37 #7
øhh som sagt kan jeg ikke kode så meget så en trin for trin ville være dejligt.. HEHE eventuelt hele koden...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 20:40 #8
Jaja, jeg er igang med koden, mangler bare send delen, kig her, er du tilfreds med dette? www.pc-help.dk/community/send.php
Avatar billede danielss Nybegynder
28. august 2004 - 20:44 #9
ja den ser god ud... bare sig når du er færdig med det.. mange tak
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 21:00 #10
Det er bare en stor fil (ER TESTET), du skal kalde den: send.php
---------------------------------------------------
Du skal bare ændre $emailtil = "dit@domain.dk"; Til din email!
Held og lykke!
---------------------------------------------------
<?
if(isset($_POST['bruger'])) {
if (!$_POST["bruger"] || !$_POST['pass'] || !$_POST['passa'] || !$_POST['halder'] || !$_POST['navn'] || !$_POST['ralder'] || !$_POST['email'] || !$_POST['kollegie']){
                echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Alle felter med * SKAL udfyldes!!!\");history.go(-1)</script>";
                exit;
        }

if (@$_POST['pass'] != @$_POST['passa']){
echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Koderne er ikke identiske\");history.go(-1)</script>";
                exit;
        }

if (!preg_match("/^([\w|\.|\-|_]+)@([\w||\-|_]+)\.([\w|\.|\-|_]+)$/i", $_POST['email'])) {
  echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Indtast venligst en GYLDIG email!!!\");history.go(-1)</script>";
  exit;
}
$emailtil = "din@domain.dk";
$tekst = "Brugernavn: ".$_POST['bruger']."\nKodeord: ".$_POST['pass']."\nAlder på Hogwarts: ".$_POST['alder']."\nRigtige navn: ".$_POST['navn']."\nRigtige alder: ".$_POST['alder']."\nEmail: ".$_POST['email']."\nKollegie: ".$_POST['kollegie']."";

    $headers = "From: ".$_POST['navn']." <".$_POST['email'].">\n";
    $headers .= "Reply-to: ".$_POST['email']."\n";
    $headers .= "X-Sender: <".$_POST['email'].">\n";
    $headers .= "X-Mailer: ".$_POST['email']."\n";
    $headers .= "X-Priority: 3\n";
    $headers .= "Return-Path: <".$_POST['email'].">\n";

    mail($emailtil,"Hogwarts","$tekst\n","$headers");
    echo "<p align=\"center\"><b>Oplysningerne blev afsendt!</b></p>";
    exit;
}
?>

<form action="send.php" method="post">
<P>

  <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Brugernavn:*</font><br>

    <input name="bruger"><br>

<font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Password:*</font><br>
    <input name="pass" type="password">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Password igen:*</font><br>
    <input name="passa" type="password">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Alder på Hogwarts:*</font><br>
    <input name="halder">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Rigtige navn:*</font><br>
    <input name="navn" >
    <br>

        <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Rigtige alder:*</font><br>
    <input name="ralder" size="1" >
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Email:*</font><br>
    <input name="email">
    <br><br>

    <select name="kollegie">
    <option value="Ravenclaw">Rawenclaw</option>
    <option value="Hufflepuff">Hufflepuff</option>
    <option value="Slytherin">Slytherin</option>
    <option value="Gryffindor" selected="selected">Gryffindor</option>
    </select>

    </P>

<P>

    <input name="send" type="submit" value="Send oplysninger">    <input type="reset" value="Nulstil" name="Nulstil">
</P>

</form>
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 21:09 #11
Virkede det?
Avatar billede danielss Nybegynder
28. august 2004 - 21:10 #12
når jeg modtager mailen kan jeg ikke se alder på hogwarts og rigtige alder.. altså der er bare blankt  ud for i mailen
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 21:20 #13
Ja, okay, det har jeg overset, kigger lige på det, husk også lige til en anden gang,at man bør ikke acceptere et svar før man er sikker på at det virker, ikke kritik eller noget, bare et godt råd :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 21:21 #14
<?
if(isset($_POST['bruger'])) {
if (!$_POST["bruger"] || !$_POST['pass'] || !$_POST['passa'] || !$_POST['halder'] || !$_POST['navn'] || !$_POST['ralder'] || !$_POST['email'] || !$_POST['kollegie']){
                echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Alle felter med * SKAL udfyldes!!!\");history.go(-1)</script>";
                exit;
        }

if (@$_POST['pass'] != @$_POST['passa']){
echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Koderne er ikke identiske\");history.go(-1)</script>";
                exit;
        }

if (!preg_match("/^([\w|\.|\-|_]+)@([\w||\-|_]+)\.([\w|\.|\-|_]+)$/i", $_POST['email'])) {
  echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Indtast venligst en GYLDIG email!!!\");history.go(-1)</script>";
  exit;
}
$emailtil = "din@domain.dk";
$tekst = "Brugernavn: ".$_POST['bruger']."\nKodeord: ".$_POST['pass']."\nAlder på Hogwarts: ".$_POST['halder']."\nRigtige navn: ".$_POST['navn']."\nRigtige alder: ".$_POST['ralder']."\nEmail: ".$_POST['email']."\nKollegie: ".$_POST['kollegie']."";

    $headers = "From: ".$_POST['navn']." <".$_POST['email'].">\n";
    $headers .= "Reply-to: ".$_POST['email']."\n";
    $headers .= "X-Sender: <".$_POST['email'].">\n";
    $headers .= "X-Mailer: ".$_POST['email']."\n";
    $headers .= "X-Priority: 3\n";
    $headers .= "Return-Path: <".$_POST['email'].">\n";

    mail($emailtil,"Hogwarts","$tekst\n","$headers");
    echo "<p align=\"center\"><b>Oplysningerne blev afsendt!</b></p>";
    exit;
}
?>

<form action="send.php" method="post">
<P>

  <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Brugernavn:*</font><br>

    <input name="bruger"><br>

<font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Password:*</font><br>
    <input name="pass" type="password">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Password igen:*</font><br>
    <input name="passa" type="password">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Alder på Hogwarts:*</font><br>
    <input name="halder">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Rigtige navn:*</font><br>
    <input name="navn" >
    <br>

        <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Rigtige alder:*</font><br>
    <input name="ralder" size="1" >
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Email:*</font><br>
    <input name="email">
    <br><br>

    <select name="kollegie">
    <option value="Ravenclaw">Rawenclaw</option>
    <option value="Hufflepuff">Hufflepuff</option>
    <option value="Slytherin">Slytherin</option>
    <option value="Gryffindor" selected="selected">Gryffindor</option>
    </select>

    </P>

<P>

    <input name="send" type="submit" value="Send oplysninger">    <input type="reset" value="Nulstil" name="Nulstil">
</P>

</form>
Avatar billede danielss Nybegynder
28. august 2004 - 21:26 #15
hej jeg villeg odt have en baggrund bagefteeer og den ligger her:

hog-warts.friweb.dk/Baggrunde/rock_blu.gif

og send.php ligger her:

hog-warts.friweb.dk/send.php
Avatar billede kasperbc Nybegynder
28. august 2004 - 21:26 #16
Hej pc-help. Vil du hjælpe mig med noget af det samme som du lige har lavet vil give 60 point for det det skal bare kunne :

Navn:
E-mail:
Hjemmeside:
Besked:

Også skal det passe til den her side www.kama.1go.dk

M.v.h
  KaMa
Avatar billede danieldd Nybegynder
28. august 2004 - 21:30 #17
Jeg fik det til:

<?
if(isset($_POST['bruger'])) {
if (!$_POST["bruger"] || !$_POST['pass'] || !$_POST['passa'] || !$_POST['halder'] || !$_POST['navn'] || !$_POST['ralder'] || !$_POST['email'] || !$_POST['kollegie']){
                echo "<script type=\"text/javascript\"><HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=unicode">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1106" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY>alert(\"Alle felter med * SKAL
udfyldes!!!\");history.go(-1)</SCRIPT>"; exit; } if (@$_POST['pass'] !=
    @$_POST['passa']){ echo "
<SCRIPT type='\"text/javascript\"'>alert(\"Koderne er ikke identiske\");history.go(-1)</SCRIPT>
"; exit; } if
(!preg_match("/^([\w|\.|\-|_]+)@([\w||\-|_]+)\.([\w|\.|\-|_]+)$/i",
$_POST['email'])) { echo "
<SCRIPT type='\"text/javascript\"'>alert(\"Indtast venligst en GYLDIG email!!!\");history.go(-1)</SCRIPT>
"; exit; } $emailtil = "din@domain.dk"; $tekst = "Brugernavn:
".$_POST['bruger']."\nKodeord: ".$_POST['pass']."\nAlder på Hogwarts:
".$_POST['halder']."\nRigtige navn: ".$_POST['navn']."\nRigtige alder:
".$_POST['ralder']."\nEmail: ".$_POST['email']."\nKollegie:
".$_POST['kollegie'].""; $headers = "From: ".$_POST['navn']."
&lt;".$_POST['email']."&gt;\n"; $headers .= "Reply-to: ".$_POST['email']."\n";
$headers .= "X-Sender: &lt;".$_POST['email']."&gt;\n"; $headers .= "X-Mailer:
".$_POST['email']."\n"; $headers .= "X-Priority: 3\n"; $headers .= "Return-Path:
&lt;".$_POST['email']."&gt;\n";
mail($emailtil,"Hogwarts","$tekst\n","$headers"); echo "
<P align='\"center\"'><B>Oplysningerne blev afsendt!</B></P>"; exit; } ?&gt;

<form action="send.php" method="post">
<P>

  <font size="2" face="WST_Span"  >Brugernavn:*</font><br>

    <input name="bruger"><br>

<font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Password:*</font><br>
    <input name="pass" type="password">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Password igen:*</font><br>
    <input name="passa" type="password">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Alder på Hogwarts:*</font><br>
    <input name="halder">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Rigtige navn:*</font><br>
    <input name="navn" >
    <br>

        <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Rigtige alder:*</font><br>
    <input name="ralder" size="1" >
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Verdana, Helvetica, sans-serif">Email:*</font><br>
    <input name="email">
    <br><br>

    <select name="Kollegie">
    <option value="Ravenclaw">Rawenclaw</option>
    <option value="Hufflepuff">Hufflepuff</option>
    <option value="Slytherin">Slytherin</option>
    <option value="Gryffindor" selected>Gryffindor</option>
    </select>

    </P>

<P>

    <input name="send" type="submit" value="Optag mig!">    <input type="reset" value="Nulstil" name="Nulstil">
</P>

</form></BODY></HTML>
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 21:30 #18
<body background="http://hog-warts.friweb.dk/Baggrunde/rock_blu.gif">

<?
if(isset($_POST['bruger'])) {
if (!$_POST["bruger"] || !$_POST['pass'] || !$_POST['passa'] || !$_POST['halder'] || !$_POST['navn'] || !$_POST['ralder'] || !$_POST['email'] || !$_POST['kollegie']){
                echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Alle felter med * SKAL udfyldes!!!\");history.go(-1)</script>";
                exit;
        }

if (@$_POST['pass'] != @$_POST['passa']){
echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Koderne er ikke identiske\");history.go(-1)</script>";
                exit;
        }

if (!preg_match("/^([\w|\.|\-|_]+)@([\w||\-|_]+)\.([\w|\.|\-|_]+)$/i", $_POST['email'])) {
  echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Indtast venligst en GYLDIG email!!!\");history.go(-1)</script>";
  exit;
}
$emailtil = "din@domain.dk";
$tekst = "Brugernavn: ".$_POST['bruger']."\nKodeord: ".$_POST['pass']."\nAlder på Hogwarts: ".$_POST['halder']."\nRigtige navn: ".$_POST['navn']."\nRigtige alder: ".$_POST['ralder']."\nEmail: ".$_POST['email']."\nKollegie: ".$_POST['kollegie']."";

    $headers = "From: ".$_POST['navn']." <".$_POST['email'].">\n";
    $headers .= "Reply-to: ".$_POST['email']."\n";
    $headers .= "X-Sender: <".$_POST['email'].">\n";
    $headers .= "X-Mailer: ".$_POST['email']."\n";
    $headers .= "X-Priority: 3\n";
    $headers .= "Return-Path: <".$_POST['email'].">\n";

    mail($emailtil,"Hogwarts","$tekst\n","$headers");
    echo "<p align=\"center\"><b>Oplysningerne blev afsendt!</b></p>";
    exit;
}
?>

<form action="send.php" method="post">
<P>

  <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Brugernavn:*</font><br>

    <input name="bruger"><br>

<font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Password:*</font><br>
    <input name="pass" type="password">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Password igen:*</font><br>
    <input name="passa" type="password">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Alder på Hogwarts:*</font><br>
    <input name="halder">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Rigtige navn:*</font><br>
    <input name="navn" >
    <br>

        <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Rigtige alder:*</font><br>
    <input name="ralder" size="1" >
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Email:*</font><br>
    <input name="email">
    <br><br>

    <select name="kollegie">
    <option value="Ravenclaw">Rawenclaw</option>
    <option value="Hufflepuff">Hufflepuff</option>
    <option value="Slytherin">Slytherin</option>
    <option value="Gryffindor" selected="selected">Gryffindor</option>
    </select>

    </P>

<P>

    <input name="send" type="submit" value="Send oplysninger">    <input type="reset" value="Nulstil" name="Nulstil">
</P>

</form>
</body>

-----------------------------------------------
danielss >> Så er der baggrund på!
kasperbc >> Okay jeg kigger på det!
Avatar billede danielss Nybegynder
28. august 2004 - 21:38 #19
MANGE TAk og så lige et sidste spørgsmål.. hvid skrift... undtagen på knapperne
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 21:48 #20
<body background="http://hog-warts.friweb.dk/Baggrunde/rock_blu.gif">

<?
if(isset($_POST['bruger'])) {
if (!$_POST["bruger"] || !$_POST['pass'] || !$_POST['passa'] || !$_POST['halder'] || !$_POST['navn'] || !$_POST['ralder'] || !$_POST['email'] || !$_POST['kollegie']){
                echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Alle felter med * SKAL udfyldes!!!\");history.go(-1)</script>";
                exit;
        }

if (@$_POST['pass'] != @$_POST['passa']){
echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Koderne er ikke identiske\");history.go(-1)</script>";
                exit;
        }

if (!preg_match("/^([\w|\.|\-|_]+)@([\w||\-|_]+)\.([\w|\.|\-|_]+)$/i", $_POST['email'])) {
  echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Indtast venligst en GYLDIG email!!!\");history.go(-1)</script>";
  exit;
}
$emailtil = "din@domain.dk";
$tekst = "Brugernavn: ".$_POST['bruger']."\nKodeord: ".$_POST['pass']."\nAlder på Hogwarts: ".$_POST['halder']."\nRigtige navn: ".$_POST['navn']."\nRigtige alder: ".$_POST['ralder']."\nEmail: ".$_POST['email']."\nKollegie: ".$_POST['kollegie']."";

    $headers = "From: ".$_POST['navn']." <".$_POST['email'].">\n";
    $headers .= "Reply-to: ".$_POST['email']."\n";
    $headers .= "X-Sender: <".$_POST['email'].">\n";
    $headers .= "X-Mailer: ".$_POST['email']."\n";
    $headers .= "X-Priority: 3\n";
    $headers .= "Return-Path: <".$_POST['email'].">\n";

    mail($emailtil,"Hogwarts","$tekst\n","$headers");
    echo "<p align=\"center\"><font color="#FFFFFF"><b>Oplysningerne blev afsendt!</b></font></p>";
    exit;
}
?>

<form action="send.php" method="post">
<P>

  <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Brugernavn:*</font><br>

    <input name="bruger"><br>

<font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Password:*</font><br>
    <input name="pass" type="password">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Password igen:*</font><br>
    <input name="passa" type="password">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Alder på Hogwarts:*</font><br>
    <input name="halder">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Rigtige navn:*</font><br>
    <input name="navn" >
    <br>

        <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Rigtige alder:*</font><br>
    <input name="ralder" size="1" >
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Email:*</font><br>
    <input name="email">
    <br><br>

    <select name="kollegie">
    <option value="Ravenclaw">Rawenclaw</option>
    <option value="Hufflepuff">Hufflepuff</option>
    <option value="Slytherin">Slytherin</option>
    <option value="Gryffindor" selected="selected">Gryffindor</option>
    </select>

    </P>

<P>

    <input name="send" type="submit" value="Send oplysninger">    <input type="reset" value="Nulstil" name="Nulstil">
</P>

</form>
</body>
--------------------------------
danielss >> Så var den her med hvis skrift!
kasperbc >> Lav et spørgsmål, så har jeg svaret klar!
Avatar billede kasperbc Nybegynder
28. august 2004 - 21:52 #21
Okay det hedder pc-help
Avatar billede kasperbc Nybegynder
28. august 2004 - 21:56 #22
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 21:56 #23
kasperbc >> Du er nødt til at lukke det spørgsmål igen, lav så et nyt hvor du skriver, og så skal jeg gerne svare, det ande gælder ikke! Andre skal vide hvad det er!
emne: Mail form?
besked:

Jeg skal have lavet en mailform hvor disse ting indgår, hvordan gør jeg det?

Navn:
E-mail:
Hjemmeside:
Besked:

Også skal det passe til den her side www.kama.1go.dk

M.v.h
  KaMa
Avatar billede kasperbc Nybegynder
28. august 2004 - 21:58 #24
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 22:03 #25
danielss >> Er det fint nu med den hvide skrift?
Avatar billede danielss Nybegynder
28. august 2004 - 22:04 #26
ja mange tak
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 22:05 #27
Det var så lidt!
Avatar billede danielss Nybegynder
28. august 2004 - 22:10 #28
øhhmmm med sort skrift virker det men da du havde lavet den hvid virker det ikke du kan se her:

www.hog-warts.friweb.dk/send.php
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 22:13 #29
tror jeg har fundet fejlen prøv denne >>
---------------------------
<body background="http://hog-warts.friweb.dk/Baggrunde/rock_blu.gif">

<?
if(isset($_POST['bruger'])) {
if (!$_POST["bruger"] || !$_POST['pass'] || !$_POST['passa'] || !$_POST['halder'] || !$_POST['navn'] || !$_POST['ralder'] || !$_POST['email'] || !$_POST['kollegie']){
                echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Alle felter med * SKAL udfyldes!!!\");history.go(-1)</script>";
                exit;
        }

if (@$_POST['pass'] != @$_POST['passa']){
echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Koderne er ikke identiske\");history.go(-1)</script>";
                exit;
        }

if (!preg_match("/^([\w|\.|\-|_]+)@([\w||\-|_]+)\.([\w|\.|\-|_]+)$/i", $_POST['email'])) {
  echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Indtast venligst en GYLDIG email!!!\");history.go(-1)</script>";
  exit;
}
$emailtil = "din@domain.dk";
$tekst = "Brugernavn: ".$_POST['bruger']."\nKodeord: ".$_POST['pass']."\nAlder på Hogwarts: ".$_POST['halder']."\nRigtige navn: ".$_POST['navn']."\nRigtige alder: ".$_POST['ralder']."\nEmail: ".$_POST['email']."\nKollegie: ".$_POST['kollegie']."";

    $headers = "From: ".$_POST['navn']." <".$_POST['email'].">\n";
    $headers .= "Reply-to: ".$_POST['email']."\n";
    $headers .= "X-Sender: <".$_POST['email'].">\n";
    $headers .= "X-Mailer: ".$_POST['email']."\n";
    $headers .= "X-Priority: 3\n";
    $headers .= "Return-Path: <".$_POST['email'].">\n";

    mail($emailtil,"Hogwarts","$tekst\n","$headers");
    echo "<p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\"><b>Oplysningerne blev afsendt!</b></font></p>";
    exit;
}
?>

<form action="send.php" method="post">
<P>

  <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Brugernavn:*</font><br>

    <input name="bruger"><br>

<font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Password:*</font><br>
    <input name="pass" type="password">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Password igen:*</font><br>
    <input name="passa" type="password">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Alder på Hogwarts:*</font><br>
    <input name="halder">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Rigtige navn:*</font><br>
    <input name="navn" >
    <br>

        <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Rigtige alder:*</font><br>
    <input name="ralder" size="1" >
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Email:*</font><br>
    <input name="email">
    <br><br>

    <select name="kollegie">
    <option value="Ravenclaw">Rawenclaw</option>
    <option value="Hufflepuff">Hufflepuff</option>
    <option value="Slytherin">Slytherin</option>
    <option value="Gryffindor" selected="selected">Gryffindor</option>
    </select>

    </P>

<P>

    <input name="send" type="submit" value="Send oplysninger">    <input type="reset" value="Nulstil" name="Nulstil">
</P>

</form>
</body>
Avatar billede kasperbc Nybegynder
28. august 2004 - 22:16 #30
danielss Skal du ik have et nyt design til siden ?
Avatar billede danielss Nybegynder
28. august 2004 - 22:16 #31
ja tak så virkde det og igen MANGE TAK
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 22:18 #32
Jamen det var da så lidt der manglede bare to \.
Selv tak!
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. august 2004 - 22:21 #33
Jeg kan se at du har skrevet at de skal læse reglerne inden de tilmelder sig, ville dette ikke være bedere, man skal hakke af om man accepterer betingelser!
www.pc-help.dk/community/create1.php
Avatar billede danielss Nybegynder
29. august 2004 - 09:34 #34
jo det ville være dejligt hvis du kunne lave det...
Avatar billede danielss Nybegynder
29. august 2004 - 09:35 #35
kasperbc-->et nyt design!! hvorfor det har du da et eller kan lave et??
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. august 2004 - 09:41 #36
ok, Jeg laver det med det samme danielss!
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. august 2004 - 10:01 #37
<style type="text/css">
<!--
a.white:link {  color: #FFFFFF; text-decoration: underline}
a.white:visited {  color: #FFFFFF; text-decoration: underline}

a.white:hover {  color: #FF0000; text-decoration: underline}
a.white:active {  color: #FFFFFF; text-decoration: underline}

-->
</style>
<body background="http://hog-warts.friweb.dk/Baggrunde/rock_blu.gif">

<?
if(isset($_POST['bruger'])) {

if (!$_POST["accept"] == "afkrydset") {
      echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Du har ikke læst eller accepteret reglerne!\");history.go(-1)</script>";
      exit;
}

if (!$_POST["bruger"] || !$_POST['pass'] || !$_POST['passa'] || !$_POST['halder'] || !$_POST['navn'] || !$_POST['ralder'] || !$_POST['email'] || !$_POST['kollegie']){
                echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Alle felter med * SKAL udfyldes!!!\");history.go(-1)</script>";
                exit;
        }

if (@$_POST['pass'] != @$_POST['passa']){
echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Koderne er ikke identiske\");history.go(-1)</script>";
                exit;
        }

if (!preg_match("/^([\w|\.|\-|_]+)@([\w||\-|_]+)\.([\w|\.|\-|_]+)$/i", $_POST['email'])) {
  echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Indtast venligst en GYLDIG email!!!\");history.go(-1)</script>";
  exit;
}
$emailtil = "din@domain.dk";
$tekst = "Brugernavn: ".$_POST['bruger']."\nKodeord: ".$_POST['pass']."\nAlder på Hogwarts: ".$_POST['alder']."\nRigtige navn: ".$_POST['navn']."\nRigtige alder: ".$_POST['alder']."\nEmail: ".$_POST['email']."\nKollegie: ".$_POST['kollegie']."";

    $headers = "From: ".$_POST['navn']." <".$_POST['email'].">\n";
    $headers .= "Reply-to: ".$_POST['email']."\n";
    $headers .= "X-Sender: <".$_POST['email'].">\n";
    $headers .= "X-Mailer: ".$_POST['email']."\n";
    $headers .= "X-Priority: 3\n";
    $headers .= "Return-Path: <".$_POST['email'].">\n";

    mail($emailtil,"Hogwarts","$tekst\n","$headers");
    echo "<p align=\"center\"><b>Oplysningerne blev afsendt!</b></p>";
    exit;
}
?>

<form action="send.php" method="post">
<P>

  <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Brugernavn:*</font><br>

    <input name="bruger"><br>

<font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Password:*</font><br>
    <input name="pass" type="password">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Password igen:*</font><br>
    <input name="passa" type="password">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Alder på Hogwarts:*</font><br>
    <input name="halder">
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"  color="#FFFFFF">Rigtige navn:*</font><br>
    <input name="navn" >
    <br>

        <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"  color="#FFFFFF">Rigtige alder:*</font><br>
    <input name="ralder" size="1" >
    <br>

    <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Email:*</font><br>
    <input name="email">
    <br><br>
      <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Kollegie:*</font><br>
    <select name="kollegie">
    <option value="Ravenclaw">Rawenclaw</option>
    <option value="Hufflepuff">Hufflepuff</option>
    <option value="Slytherin">Slytherin</option>
    <option value="Gryffindor" selected="selected">Gryffindor</option>
    </select><br><br>

        <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"  color="#FFFFFF">Jeg har læst og accepterer <a href="http://www.hog-warts.friweb.dk/regler.htm" class="white" target="_blank"><b>reglerne</b></a></font>
    <input type="checkbox" name="accept" value="afkrydset">

    </P>

<P>

    <input name="send" type="submit" value="Send oplysninger">    <input type="reset" value="Nulstil" name="Nulstil">
</P>

</form>
</body>

---------------------------------
Så skulle det være på plads!
Meld lige tilbage om det virker tak! :)
Avatar billede danielss Nybegynder
29. august 2004 - 10:06 #38
jo det virker... tak
Avatar billede kasperbc Nybegynder
29. august 2004 - 10:07 #39
Ja jeg kan godt lave et design til dig. Der skal bare stå det er lave af mig så.
Du skal bare skive hvilken farver og hvordan det skal se ud så laver jeg til dig :)

M.v.h
  KaMa
Avatar billede danielss Nybegynder
29. august 2004 - 10:32 #40
pchelp--> skriver du selv php eller bruger du et program til at lave det og så kan du se koden bagefter???eller hvordan gør du for hvis jeg skal ind og rette noget i send.php for eksempel så er det svært hvis jeg skal gøre det i kode og så vil det være dejligt hvis der var et program ligesom frontpage hvor man kan rette i det mens man ser hvordan det ser ud og så bagefter se koden-...??
Avatar billede kasperbc Nybegynder
29. august 2004 - 10:43 #41
Hej danielss. Du kan bruge tsw www.tsw.dk Det er gratis program :0¨

M.v.h
  KaMa
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. august 2004 - 11:04 #42
Jeg bruger TSW Webcoder, men jeg bruger aldrig den fuktion hvor man selv kan redigere i siden, jeg koder det hele, og laver ikke i det hvor man kan redigere!

En ting!
Du skal være varsom, og tage backup af den fil du redigerer manuelt i, for den kan nogen gange totalt ændre koden, så det ikke virker optimalt! Så pas på!
Avatar billede danielss Nybegynder
29. august 2004 - 13:45 #43
æhhmmm det sidste skript jeg har fået skriver ikke alder på hogwrats eller rigtige alder... kan du fixe det??