Avatar billede cuac Nybegynder
27. august 2004 - 14:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Placering af tekst i bunden af aspx. net side (footer)

Jeg mangler HTML syntaksen til placering af noget tekst nederst på min aspx.net side . Min tekst er følgende:

<p class="Emne" style="FONT-WEIGHT: lighter; FONT-SIZE: x-small" align="center">
        Kommentarer sendes til <a href="mailto:cuac@test.test.dk?subject=Kommentar til sitet">webudvikler </a>,
        på Testcenter
    </p>

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre eller om jeg skal lave en tabel og styre det på den måde.
Avatar billede chakawoo.dk Nybegynder
27. august 2004 - 14:40 #1
Du kan jo lave en userkontrol med din footer i og bare placere den i et div tag nederst på din side
Avatar billede cuac Nybegynder
27. august 2004 - 14:46 #2
Jeg er lidt ny på feltet, så måske du kunne eksemplificere det?
Avatar billede chakawoo.dk Nybegynder
27. august 2004 - 14:57 #3
Skriv din tekst i en fil og kald den  footer.ascx

i toppen af din aspx fil indsætter du
<%@ Register TagPrefix="DitTagPrefix" TagName="Footer" Src="..\Footer.ascx" %>

gå så ned i din html kode hvor du vil ha teksten til at stå og skriv

<div id="myFooter">
            <DitTagPrefix:Footer id="Footer" runat="server"></DitTagPrefix:Footer>
</div>

Ved at referere til dit myFooter i eksempelvis et stylesheet kan du styre placeringen
af din footer.

#myFooter {
background-color: #006699;
width: 744px;
margin-left: 10%;
font: arial;
font-size: smaller;
color: #ffffff;
}

Jeg håber det er til at forstå... jeg er heller ikke selv så stiv i det her
Avatar billede chakawoo.dk Nybegynder
27. august 2004 - 14:58 #4
bruger du stylesheet ???
Avatar billede cuac Nybegynder
27. august 2004 - 15:05 #5
ja
Avatar billede chakawoo.dk Nybegynder
27. august 2004 - 15:05 #6
Øhhh glemte lige at sige at linien
<%@ Register TagPrefix="DitTagPrefix" TagName="Footer" Src="..\Footer.ascx" %> skal placeres under dit page directiv
Altså:
<%@ Page Language="C#" Trace="false" %>
<%@ Register TagPrefix="DitTagPrefix" TagName="Footer" Src="..\Footer.ascx" %>
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
27. august 2004 - 15:08 #7
Hvad er formålet med div-tagget egentligt?
Avatar billede cuac Nybegynder
27. august 2004 - 15:09 #8
Går på weekend nu, men hvordan kan jeg i stylesheetet styre at det skal stå nederst på siden, a la en footer. Jeg har lavet copy paste fra mit css, kan se der står noget med margin..., er det blot disse jeg skal ændre

:hover.Emne {
margin-bottom: 0px;
margin-top: 0px;
margin-right: 0px;
margin-left: 22px;
color: #CFE3E2;
text-decoration: underline;
font-weight: bold;
}
Avatar billede chakawoo.dk Nybegynder
27. august 2004 - 15:12 #9
i det her tilfælde kan du styre placeringen af det der står i mellem div tagget....
Avatar billede chakawoo.dk Nybegynder
27. august 2004 - 15:15 #10
yep du kan styre placeringen med margin
Avatar billede cuac Nybegynder
23. september 2004 - 13:19 #11
Kommer vist ikke videre herfra, så lukker spørgsmålet.