Avatar billede focelestial Nybegynder
27. august 2004 - 01:33 Der er 10 kommentarer

Problem med re-boot, Fejlbesked: Primary hard drive failure 0.

Når jeg starter min Dell Inspiron 8600, får jeg denne fejlbesked: Primary Hard drive failure 0
No boot disk available
Press F1 to retry boot, press F2 to enter settings

Beskeden er started at vise sig hver gang jeg starter computer i den seneste tid.
Problemet med den er at jeg kan ikke komme videre fra den. Hvis jeg trykker på F1 så får jeg den samme besked igen. Og når jeg trykker på F2, har jeg ingen anelse om hvad jeg kan ændre for at løse problemet.
Den eneste måde jeg kommer forbi den, er med at genstarte 5-10 gange til beskeden forsvinder og jeg kommer videre til Windows.

Jeg ved ikke rigtig hvad beskeden betyder, men jeg kan med min begrænsede viden, ikke se nogen grund til at jeg har forårsaget den.

Hvad kan jeg gøre for at læse problemet?
Avatar billede focelestial Nybegynder
27. august 2004 - 01:35 #1
Der skal selfølgelig stå "Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?"
Avatar billede ostereje Nybegynder
27. august 2004 - 07:25 #2
Prøv at åben din pc og sæt harddisk kablet bedre fast
Avatar billede serverservice Praktikant
27. august 2004 - 09:39 #3
Du skal gå i bios og tjekke at datoen ikke er ændret - ellers skift batteri på bundkort.
Jeg har set lignende problem på pcér hvor der var problemer med jumpers bag pådrevet.
Du skal indstille din disk til master= ma på ide0(du ser jumper bagpå drevet ma=master, sl=slave , cs = cable select). Har du yderligere drev på samme kabel skal denne stå til slave- ok?
ide 0 er soklen som er forbundet til harddisk fra bundkort.

Du skal bruge denne regel : " der kan kun være een master og kun een slave på hvert ide kabel"
Avatar billede focelestial Nybegynder
27. august 2004 - 16:37 #4
Lyder meget fornuftigt, men mit problem er at jeg har en Laptop, og det er vel ikke så nemt og ligefrem at åbne den da, eller?
Avatar billede serverservice Praktikant
27. august 2004 - 16:59 #5
Nej det vidste jeg jo ikke - så må du bare afvise mit svar. havde du problemer med at fastholde tiden på pcén?
Avatar billede focelestial Nybegynder
27. august 2004 - 21:29 #6
Afviser din besked som ønsket :) Er velkommen til at komme med et nyt nu du ved det er en laptop :)
Avatar billede serverservice Praktikant
27. august 2004 - 21:36 #7
Har du problemer med at den mister datoen/tiden ?
Avatar billede focelestial Nybegynder
28. august 2004 - 16:41 #8
Nej, det har jeg ikke, jeg har været inde på Bias og kjekke, og den står på den rette dato.
Forresten, de sidste 3 gange jeg har re-bootet er beskeden ikke kommet frem, jeg tør ikke håbe på at problemet bare er løst, uden at jeg har lavet noget. Så jeg vil alligevel gerne finde udaf årsagen til problemet, og hvad kan være galt.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. august 2004 - 16:45 #9
prøv at køre en advanced test med dft for at tjekke harddisken-
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT
Avatar billede focelestial Nybegynder
28. august 2004 - 18:14 #10
Jeg har kørt DFT testen igennem og den fandt vist ingen fejl ??