Avatar billede dk_gryf Nybegynder
27. august 2004 - 01:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN

Hej
Når jeg forsøger at kører min bannerrotation, får jeg følgende besked:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x510 Thread 0x54c DBC 0x477d024 Jet'.

/banner/vis.asp, line 6

Her er hele scriptet:
<% @ LANGUAGE = VBScript %>
<%
DS = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DS = ds & "DBQ=D:\inetPub\data\banner.mdb"
Set DB_Banner = server.createobject("ADODB.connection")
dette er linie 6: DB_Banner.Open ds
Set RedirectInfo = DB_Banner.Execute("SELECT * FROM BannerData WHERE BannerID = "&Request.QueryString("ID")&"")
BannerCount = RedirectInfo("BannerKlik") + 1
DB_Banner.Execute("UPDATE BannerData SET BannerKlik = "&BannerCount&" WHERE BAnnerID = "&Request.QueryString("ID")&"")
URL = RedirectInfo("BannerLink")
DB_Banner.Close
'response.write url
'response.write BannerCount
Response.Redirect(URL)
%>

Hvad er der galt og hvad gør jeg?
Mvh
Mogens
Avatar billede ostereje Nybegynder
27. august 2004 - 07:27 #1
køre du siden fra din egen pc eller fra et webhotel?
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. august 2004 - 08:43 #2
Umddelbart kan det være to muligheder.
1. Stien til databasen er forkert eller filnaet på databasen er forkert.

2. Der er ikke givet skrive rettighed til IUSR_maskinnavn/Internet Guest Accout i den folder databasen ligger i.
Avatar billede trekkies Juniormester
27. august 2004 - 09:46 #3
Hvis din Windows ligger på dit D drev, så mangler du "wwwroot" i din sti,
den skal se sådan ud:
DS = ds & "DBQ=D:\inetPub\wwwroot\data\banner.mdb"
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
27. august 2004 - 10:37 #4
Hej
Problemet var en forkert sti som eagleeye foreslog - databasen lå et andet sted.
Gad vide hvornår eagleeye lære det med, at sende et svar så han kan få sine point?? - måske burde der oprettes et spørgsmål på det ;o))
Mvh
Mogens
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. august 2004 - 10:41 #5
hehe ok, husker det til næste gang her et svar :)