Avatar billede xinux Nybegynder
26. august 2004 - 16:24 Der er 8 kommentarer

Opdatering af data, ud fra QueryString

Jeg har en række probs med at åbne og opdatere noget indhold. Koden ser således ud:

<%
id = Request.QueryString("id")

Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath ("database.mdb")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL = "SELECT * FROM news WHERE id=" & id & ""
rs.Open SQL, Connect, 3, 3

if request.QueryString("action")="update" then

rs("title") = request.form("title")
rs("content") = request.form("content")
rs("author") = request.form("author")

rs.update
response.Redirect "ok.asp"
end if

%>

<form method="POST" action="news.asp?action=update">
Title:<br>
<input type="text" name="title" size="50" tabindex="1" value="<%=rs("title")%>"><br>
Content:<br>
<input type="text" name="content" size="50" tabindex="2" value="<%=rs("content")%>"><br>
Author:<br>
<input type="text" name="author" size="50" tabindex="3" value="<%=rs("author")%>"><br>
<input type="submit" value="Update" name="submit" tabindex="4">
</form>

----

jeg får bare følgende fejl:

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'id='.

Hvilket vel må skyldes at jeg ændre url'en i adresselinien fra *.asp?id=("id") til *.asp?action=update ?!?!

--

- Er der er nemmere måde at trække indholdet ud, udfra id og opdatere det?
Avatar billede busschou Praktikant
26. august 2004 - 16:29 #1
SQL = "SELECT * FROM news WHERE id=" & id & ""
skal vel være
SQL = "SELECT * FROM news WHERE id='" & id & "'"
Avatar billede busschou Praktikant
26. august 2004 - 16:30 #2
eller bare
SQL = "SELECT * FROM news WHERE id=" & id
Avatar billede xinux Nybegynder
26. august 2004 - 16:32 #3
jamen jeg får jo stadig samme fejl .. Det går fint med at åbne indholdet.. - Det er opdateringen som glipper..
Avatar billede fennec Nybegynder
26. august 2004 - 16:36 #4
Du skal have den med på din form.

<form method="POST" action="news.asp?action=update&ID=<%= ID %>">
Avatar billede busschou Praktikant
26. august 2004 - 16:36 #5
det er klart at hvis du skal bruge id´et så skal det tages med som parameter sammen med din action - alternativt kan du jo nøjes med at udføre din sql statement hvis der er et id
Avatar billede xinux Nybegynder
26. august 2004 - 16:42 #6
Ja hej.. jeg sidder og stener..

Det virkede fennec, endnu engang :)

Tak for kommentarene busshou..

Svar for point fennec :)
Avatar billede fennec Nybegynder
27. august 2004 - 08:03 #7
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede busschou Praktikant
07. marts 2005 - 07:30 #8
kan der lukkes ?