Avatar billede maui Nybegynder
26. august 2004 - 16:22 Der er 2 kommentarer

data fra variable Access tabeller

Hej!

Jeg har lavet en access database med 6 tabeller, som indeholder salgstal fra 6 lande.
Ved hjælp af en "Drop Down", vil jeg gerne have et VB script til at hente data fra det valgte land.
Jeg vil tro man kan lave det med en masse if sætninger, men kan man klare den med et variabelt tabel opkald?

på forhånd tak
Avatar billede bak Seniormester
26. august 2004 - 16:55 #1
Noget som det her

Sub GetData(vLand)
    Dim stTabel As String
    Select Case vLand
        Case 1: stTabel = "tblDanmark"
        Case 2: stTabel = "tblNorge"
        Case 3: stTabel = "tblUSA"
        Case 4: stTabel = "tblFrankring"
        Case 5: stTabel = "tbcSverige"
        Case 6: stTabel = "tblFinland"
    Case Else:
    End Select
    ' Exempel: ADOImportFromAccessTable "C:\FolderName\DataBaseName.mdb","TabelNavn", 1. celle for indsætning
    ADOImportFromAccessTable "C:\MinDataBase.mdb", stTabel, Sheets("Ark2").Range("A1")
End Sub

Sub ADOImportFromAccessTable(DBFullName As String, _
    TableName As String, TargetRange As Range)

Dim cn As ADODB.Connection, rs As ADODB.Recordset, intColIndex As Integer
    Set TargetRange = TargetRange.Cells(1, 1)
    ' open the database
    Set cn = New ADODB.Connection
    cn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & _
        DBFullName & ";"
    Set rs = New ADODB.Recordset
    rs.Open TableName, cn, adOpenStatic, adLockOptimistic, adCmdTable
        For intColIndex = 0 To rs.Fields.Count - 1 ' the field names
            TargetRange.Offset(0, intColIndex).Value = rs.Fields(intColIndex).Name
        Next
        TargetRange.Offset(1, 0).CopyFromRecordset rs ' the recordset data

    rs.Close
    Set rs = Nothing
    cn.Close
    Set cn = Nothing
End Sub
Avatar billede maui Nybegynder
23. september 2004 - 15:54 #2
Bak, beklager mit meget sene svar. Jeg havde helt glemt det, men skal stadig bruge det.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge det, hvor skal jeg smide de 2 makroer?