Avatar billede sonny-j Nybegynder
28. februar 2001 - 14:20 Der er 1 løsning

trust relationship

Hvordan opretter man nemmest trust relationship mellem 2 NT-servere på to forskellige lokationer. Skal der tilføjes noget route på serverne når de kører i hvert sit ip-segment (1.0 & 2.0).
I hvilken rækkefølge laver man trust\'en.
Avatar billede devia Nybegynder
02. marts 2001 - 11:27 #1
De 2 servere skal kunne se hindanden NetBIOS mæssigt.
step 1: Opret en eller anden form for VPN forbindelse mellem dem
step 2: Sæt WINS replikering op
step 3: Opret herefter trusten mellem de 2 domæner (rækkefølgen er underordnet)

Når de 2 servere er på forskellige ip net, skal der selvfølgelig routes imellem dem.

..men er det nu også det du vil!? ;-)

Hvad er den fysiske situation? Hvor står de to servere? Er der i det heletaget behov for 2 domæner? Hvis så, har du så behov for 2 account domæner? Eller kunne det ene bare være et ressourcedomæne?