Avatar billede exo Nybegynder
26. august 2004 - 01:20 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Snydekoder, lovligt?

Overvejer lidt at starte en snydekode side men vil gerne lige vide en ting.

Er det lovligt at kopiere koder fra andre sider som snyd.dk gør?

Halvdelen af deres koder står på dansk, den anden halvdel på amerikansk og tror ikke selv de har skrevet alle deres koder så de må have fået dem et sted fra.

En der kan fortælle mig lidt om det?

mvh. Exo!
Avatar billede bredker Nybegynder
26. august 2004 - 06:13 #1
nej , det er ikke lovligt at kopiere dem uden tilladelse fra ejeren
at de fleste gør det aligevel gør det jo ikke mindre ulovligt
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. august 2004 - 07:01 #2
jeg ved ik om jeg vil kalde det ulovligt, da alle snydekoder vel stammer fra samme sted og det er vel producenterne, ingen snydeside kan lave deres egne snydekoder, så derfor tror jeg ikke det vil gøre det helt store.
Men som bredker siger vil det i princippet være ulovligt at kopiere tekst fra andres sider.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
26. august 2004 - 08:14 #3
Selve koden har folk jo ikke selv lavet. Så hvis du bare skriver HVORDAN man skal bruge koden helt selv, så tror jeg ikke du skal bekymre dig så meget.
Avatar billede bwyan Nybegynder
26. august 2004 - 08:49 #4
Nej for siden kan på ingen måde have copyright på de koder, som sagt er det spilproducenterne der laver koderne til deres spil, men det kan så være at de har copyright på dem... men det kan jo undersøges ved at kontakte dem...
Avatar billede jps6kb Novice
26. august 2004 - 14:26 #5
Jeg tror at selve koderne kan du bruge alt det du vil... det eneste de måske kan brokke sig over er beskrivelserne... Dem skal du nok selv lave for at være på den sikre side.
Avatar billede nico26 Nybegynder
26. august 2004 - 18:59 #6
Det er ikke ulovligt, men du skal måske overveje om det er relevant at lave en side, hvis du udelukkende kopierer fra andre sider...