Avatar billede hobit Novice
26. august 2004 - 00:01 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

XP vil ikke kommunikere med proxy server 2.0

Jeg kan ikke få xp maskiner til at modtage hjemmesider gennem microsoft proxy server 2.0, som er installeret på en NT4.

I LAN under internetinstillinger markerer jeg (som på win98 maskiner - hvor det fungerer) med flueben i "brug proxyserver" og udfylder ip-adresse (xxx.xxx.xxx.x) og port (80), men på xp returnerer den ingen hjemmesider.

En server validerer brugerne og uddeler en ipadr. vha. DHCP (der deles ikke GW og DNS ud, fordi de kun skal kunne få hjemmesiderne fra proxyserveren)

Proxyserveren vil godt hente hjemmesider for validerede brugere på win98-maskiner, men ikke på xp-maskinerne...... HVORFOR????
Avatar billede screem_brille Novice
26. august 2004 - 00:08 #1
maskinen skal stadig vide hvilken dns server den skal benytte, prøv og se om 98 klienterne ikke også har en dns adresse angivet (jeg vil vædde på det er tilfældet ;) )
Avatar billede hobit Novice
26. august 2004 - 00:12 #2
det har de ikke, og det har virket i flere år.
de henvender sig til proxyserveren (som kender gateway og DNS) den tager den reelle kontakt på "nettet" og returnerer den ønskede hjemmeside!! Det vil XP bare ikke!!! eller proxyserveren vil ikke betjene XP???
Avatar billede mac4ever Nybegynder
26. august 2004 - 00:25 #3
har de to maskiner (XP og proxyen) kontakt til hinanden....kan du pinge frem og tilbage...?...har du evt. hentet den SP2 til XP.....(firewall...porte/service ) der bliver lukket  af for...????
Avatar billede hobit Novice
26. august 2004 - 00:43 #4
Jeg kan godt pinge. SP2 er jeg lidt usikker på om den har idet det er en kollegas maskine - det må jeg lige tjekke i morgen... Tak for nu.
Avatar billede screem_brille Novice
26. august 2004 - 00:55 #5
ja men har klienten ikke en dns server angivet, kan jeg ikke umiddelbart se hvordan den skal vide at dns forespørgelser skal gå til proxyen
Avatar billede ksoren Nybegynder
26. august 2004 - 01:09 #6
screem, ved en http proxy burde det heller ikke være nødvendigt for klienterne at skulle bruge dns. de sender bare urlen til serveren, så sørger den for dns-delen..
Avatar billede hobit Novice
26. august 2004 - 09:16 #7
nu er der alle opdateringer på xp, og den vil stadig ikke.... øv
Avatar billede screem_brille Novice
26. august 2004 - 10:24 #8
prøv lige og giv klienterne proxy serverens IP som dns adresse, så tror jeg det virker
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 00:43 #9
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede hobit Novice
11. oktober 2005 - 21:15 #10
Endelig vendt tilbage til problemet - nu skal jeg nemli' ha' alle maskiner til at køre xp - og har også løst problemet. Det var softwarefirewallen som ikke ville tillade trafikken.