Avatar billede place Nybegynder
28. februar 2001 - 13:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

NT bruger database

Hvordan kan man hente navne og rettigheder udfra deres loginnavne. Altså hvordan henter man informationer udfra en NT brugerdatabase. Når det er en intern webserver, som kun kan kontaktes internt??

Det vil dreje sig om en NT 4.0 Domain Server og en IIS 5.0 på en WIN2000.
Avatar billede nute Nybegynder
28. februar 2001 - 13:39 #1
har du tilgang til denne databasen ??
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
28. februar 2001 - 13:42 #2
Du skal sætte dit site til at bruge NT-verificering. (højre klik i IIS på site eller mappe og vælg properties, directory security, klik på Edit af \"Anonymous access ..\" og der fjerne hakket ved Anonomymous Access.
Nu kan du så hente NT-bruger navn med request.servervariables(\"AUTH_USER\")
Avatar billede place Nybegynder
28. februar 2001 - 13:45 #3
>>nute
  Jeg har administrator adgang

>>gandalfthewhite
  jeg er udemærket klar over hvordan jeg henter navnet, men hvordan henter jeg informationerne ud af NT brugerdatabasen udfra det brugernavn jeg har fået med request.servervariables(\"AUTH_USER\")
Avatar billede nute Nybegynder
28. februar 2001 - 13:49 #4
det jeg mente var om du har \"fysisk\" tilgang til denne databasen ? kan du fx åpne den i Access ?
Avatar billede sth Novice
28. februar 2001 - 13:50 #5
denne kode vil vise bruger login.
så kan du evt lave en DB hvor du så binder int. sammen med brugerens rigtige navn (fornavn og efternavn)

<%
            \' Find Brugerens loginnavn (skal være på formen domæne/bruger)

            LogonUser = Request.Servervariables(\"LOGON_USER\")
        nBackSlachPOS = Instr(1, LogonUser, \"/\")
        if nBackSlachPOS > 0 Then
            LogonUser = mid(LogonUser, nBackSlachPOS + 1)
        else
            nBackSlachPOS = Instr(1, LogonUser, \"\\\")
            if nBackSlachPOS > 0 Then
                LogonUser = mid(LogonUser, nBackSlachPOS + 1)
            end if
        session(\"LogonUser\") = lcase(LogonUser)

response.write session(\"LogonUser\")

%>
Avatar billede place Nybegynder
28. februar 2001 - 13:51 #6
>> nute
  det tror jeg egentlig ikke at man har i NT. Altså jeg ville have adgang hvis jeg viste hvad den hed også videre, men det var bl.a. det jeg håbede at få opklaret ved hjælp af spørgsmålet.
Avatar billede nute Nybegynder
28. februar 2001 - 13:53 #7
det var det jeg tenkte....

for å kunne få tilgang til denne via ASP, så er første bud å få satt opp en ODBC forbindelse. dette kan du jo ikke siden du ikke \"kjenner\" databasen. det du så må få tak i er noen .dll filer fra microsoft som aksesserer databasen, men jeg kan ikke tenke meg at det er mulig...

/nute
Avatar billede place Nybegynder
28. februar 2001 - 13:54 #8
>>sth
  ja det var i den retning, men det der kan jeg godt. Jeg har bare ikke ret meget lyst til at sidde og taste 500 forskellige brugernavne, fornavne, efternavne, rettigheder ind i en ny database, når jeg måske kan hente det fra NT\'s brugerdatabase
Avatar billede place Nybegynder
28. februar 2001 - 13:56 #9
jeg håbede lidt at der var nogen der viste det, her på Eksperten.dk
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
28. februar 2001 - 14:19 #10
OK jeg misforstod dig i første omgang.
Jeg ved vi har lavet det men jeg kan ikke huske. Jeg undersøger og vender tilbage
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
28. februar 2001 - 15:07 #11
Du har forhåbentlig en sql-server som db-server, for så kan du bruge følgende extended stored procedures til at hente henholdsvis NT-grupper og NT-brugere. Der skal parametre med, f.eks. NT-servernavn(PDC) på begge.
xp_enumgroups og
xp_logininfo
Avatar billede place Nybegynder
01. marts 2001 - 10:09 #12
Kan en MSDE server eller hvad den nu hedder den der ligger på office 2000 cd-rommen bruges som sql-server?

og hvordan skal man lave connectionen til NT databasen??
Avatar billede place Nybegynder
31. marts 2001 - 11:38 #13
Prøver med lidt flere point....
Avatar billede place Nybegynder
03. juli 2001 - 23:37 #14
hmm lukker