Avatar billede meo Nybegynder
25. august 2004 - 12:43 Der er 9 kommentarer

PHP connection til MySQL paa en MAC

Hej,
Jeg kan ikke faa en forbindelse til min database fra PHP-scriptet.
Hvilken password og username skal jeg bruge?

Tak,
meo
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
25. august 2004 - 12:53 #1
Da du oprettede din database/dit webhotel har du helt sikkert modtaget nogle login oplysninger, og det er disse du skal bruge i denne forbindelse.

Måske denne artikel kan hjælpe lidt oz:
http://www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlforespoergsler/phpmysqlforespoergsler.html
Avatar billede meo Nybegynder
25. august 2004 - 12:57 #2
Undskyld at jeg ikke fik det med at jeg selv vil udvikle fra min MAC. Jeg har baade APACHE, PHP og MySQL koerende fra min maskine
Avatar billede meo Nybegynder
25. august 2004 - 12:59 #3
Jeg er i tvivl om det virkelig er min ROOT user/password fra MAC jeg skal bruge da PHP er open-source og der saa vil aaben en sikkerhedsbrist.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
25. august 2004 - 13:29 #4
Som standard hedder din mysql oplysninger vist ;
Bruger = root
pass = ' '

' ' = ingenting
Avatar billede meo Nybegynder
25. august 2004 - 13:44 #5
Naar jeg starter min "phpmyadmin" kommer fejlen:
Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO)
Avatar billede meo Nybegynder
25. august 2004 - 13:46 #6
UPS! jeg skulle lige starte mysqld, fejlen hedder:
Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)
Avatar billede fangel Nybegynder
29. august 2004 - 20:29 #7
så kører MySQL med en ikke standard sock fil... søg hele din fil-system igennem for mysql.sock eller mysqld.sock... (hvis det er OSX findes kommandoen 'locate' måske, den burde være hurtig til det)

når du så har fundet det retter du i din php.ini fil, og sætter den der - der er en option for det...

Morten
Avatar billede meo Nybegynder
14. september 2004 - 10:06 #8
Jeg kan ikke finde/få fat på php.ini filen!! Hvordan kan jeg det på MAC?
Avatar billede fangel Nybegynder
14. september 2004 - 15:58 #9
lav en fil med indholdet
<?php
phpinfo();
?>

en af de første linier indeholder placeringen af php.ini

- hvis den bare skriver et mappe navn findes der ingen php.ini, og den bruger bare standard config... led i den mappe og se om der ikke er en fil der hedder php.ini-dist eller php.ini-recommended
kopier en af dem til php.ini, ret i filen, genstart apache/php, reload din phpinfo() side og se om ikke feltet med sti til php.ini ender på php.ini

- hvis stien ender på php.ini, så bare ændre i filen og genstart apache/php

det du skal ændre er mysql-sock indstillingen (den er der et sted, måske ikke med det navn præcist - men den dur)

Morten