Avatar billede reimers Nybegynder
25. august 2004 - 09:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Smarty error: unable to write to $compile_dir

Hej, jeg forsøger at få smarty-2.6.2 til at virke på mit hostede website (benytter freepaq.dk), men jeg får desværre en fejlmeddelelse. Jeg tror muligvis ikke det har noget med smarty at gøre, men derimod opsætning af nogle rettigheder.

Jeg har uploaded hele smarty-mappen til min mappe på host.

Jeg får følgende fejlmeddelelse:

Fatal error: Smarty error: unable to write to $compile_dir '/mnt/dkcphnas004/www/l/d/leffland.dk/smarty/templates_c'. Be sure $compile_dir is writable by the web server user. in /mnt/dkcphnas004/www/l/d/leffland.dk/Smarty-2.6.2/libs/Smarty.class.php on line 1102

Jeg tror, at det handler om, at smarty opretter nogle midlertidige filer, men ikke har rettighed til at oprette dem. Er der nogen der kan hjælpe?

mvh.
Reimers
Avatar billede lillebror Nybegynder
25. august 2004 - 09:08 #1
Har du chmodded den mappe, hvor smarty smider sine midlertidige filer?
Avatar billede g1um Nybegynder
25. august 2004 - 09:13 #2
Chmod mappen tpl_c til 777 ved hjaelp af ftp client, eller webpanel hvis freepaq.dk har det.
Avatar billede reimers Nybegynder
25. august 2004 - 09:48 #3
Det virker, men betyder det ikke at alle har skrive-rettigheder til mappen? Jeg er desværre ikke så godt inde i unix-systemet.
Avatar billede g1um Nybegynder
25. august 2004 - 10:13 #4
tak for points. Det betyder ikke at alle ovedet har ret til at skrive ind i den. Kun php scripts. Jeg ved så ikke helt hvordan freepaq.dk opretter deres brugere. Det burde ikke være muligt at andre brugere fra systemet har adgang til din mappe.