Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
24. august 2004 - 22:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

funktionskald i en egenskab i en HTML kontrol

Hejsa

Kan man ikke kalde en funktion fra en HTML kontrol sådan her:

<table id="tblMain" onclick='<%# GetAction() %>' runat="server">

På forhånd tak for hjælpen.

/Mathias
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. august 2004 - 22:47 #1
tjoh - det kan du sådan set godt.... med en knap kan du f.eks. gøre sådan her :

<INPUT id="btn" type="button" value="Button" name="Button3" runat="server" onserverclick="btn_Click">

Og så en lille funktion som denne :

protected void Button2_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
    Response.Write("test");
}

Men du kan nok ikke lave en onserverclick på en tabel, men du kan lave en javascriptfunktion som fremprovokerer et postback.
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
24. august 2004 - 22:50 #2
Ja, men pointen er at jeg vil indsætte et stykke javakode når tabellen loades, men denne javakode er forskellig alt efter hvilke værdier jeg hiver ud fra min db.
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. august 2004 - 23:04 #3
Ahh... du kan altid fra din kode lave sådan en her :

// altså hvis du har en serverside tabel som denne :
protected Table tabel;

og så ... f.eks. i page_load :

tabel.Attributes.Add("onclick","alert('test');");

eller som du selv er inde på :

<INPUT id="btn" type="button" value="Button" name="Button3" runat="server" onclick='<#% GetScript() %>'>

og så en

string GetScript()
{
    return "alert('test');";
}
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
25. august 2004 - 00:54 #4
Jeg takker endnu engang. Du er til stor hjælp.
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. august 2004 - 01:05 #5
du er meget velkommen :o)
mvh