Avatar billede crapmaster Nybegynder
24. august 2004 - 20:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Liga kampe og table

Hej allesammen !!

Jeg sider og skal bruge en liga tabel i php, Tabelen skal være sådan at man indskriver de 2 hold der har spillet med de mål de nu har fådet.

Men det kommer ikke på tabelen før den man har spillet imod har godkendt kampen.

Det jeg gerne vil have, er ?

Hvordan kommer jeg igang med den.
Hvordan skal sådan en Mysql se ud.

Håber i kan hjælpe mig og håber i ikke er får grove ved mig :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2004 - 20:58 #1
Din tabel skal vel bare have følgende:

id | hjemme | ude | stilling | godkendt

hjemme og ude, er så de enkelte hold der har spillet på hjemme- eller udebane.

Feltet godkendt står som standart til 0. Hvis feltet er 1, er resultatet godkendt, og du kan vise det på siden.
Avatar billede salmanr Nybegynder
24. august 2004 - 21:08 #2
Hej

Kig evt. under www.hotscripts.com.

Der er nogle scripts du kan lave om til formålet.

Det er nemlig en ret omfattende opgave du vil igang med. Kræver lidt af hvert. Såsom login system, db og diverse HTML forms.

Kig der og kommer du med specifikke kode probs, er du velkommen til at spørge igen.
Avatar billede crapmaster Nybegynder
24. august 2004 - 21:10 #3
Ok, Så langt er jeg med, Det jeg er ikke er på, er hvordan det skal se ud i koden.
Og i MySqlèn,
Avatar billede crapmaster Nybegynder
24. august 2004 - 21:11 #4
Thx
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2004 - 22:10 #5
Lav en tabel med de punkter jeg har ovenfor.
Når du vil hente noget ud på siden, og vise det kan du gøre noget ala:

$query = mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE godkendt = '1'") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($query)) {
    echo "Hjemmehold: $row['hjemme'] - Udehold: $row['ude'] - Stilling: $row['stilling']";
}
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2004 - 22:11 #6
hov der skal ikke være 2 } til sidst
Avatar billede crapmaster Nybegynder
25. august 2004 - 13:10 #7
Nu har jeg lavet en Db der ser sådan her nu, er den ok

CREATE TABLE superliga (
  id int(4) unsigned zerofill NOT NULL auto_increment,
  hjemme_hold varchar(50) NOT NULL default '',
  ude_hold varchar(50) NOT NULL default '',
  stilling varchar(50) NOT NULL default '',
  godkendt varchar(50) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM COMMENT='superliga';
Avatar billede crapmaster Nybegynder
25. august 2004 - 13:51 #8
Nu er der oxo kommer i lille php fil på.

KODEN:

<?
include("config.php");
$query = mysql_query("SELECT * FROM superliga WHERE godkendt = '1'");
while($row = mysql_fetch_array($query)) {

print "<Center>";
print "{$row['ude_hold']} - {$row['hjemme_hold']}  <b>{$row['stilling']}</b><br>";
print "</Center>";
}
?>

Men hvordan får jeg sat den pænt på.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2004 - 18:15 #9
Prøv med:

<?
include("config.php");

echo '
    <table align="center" border="0">
    <tr>
      <td>Udehold:</td><td>Hjemmehold:</td><td>Stilling:</td>
    </tr>
';

$query = mysql_query("SELECT * FROM superliga WHERE godkendt = '1'");
while($row = mysql_fetch_array($query)) {

echo "
    <tr>
    <td>$row['ude_hold']</td>
    <td>$row['hjemme_hold']</td>
    <td>$row['stilling']</td>
";
}
?>
Avatar billede salmanr Nybegynder
25. august 2004 - 22:50 #10
Jep giver cybermann ret i han metode. Da det jo er en stilling du skriver ud på skærmen, ville jeg nok også skrive:

$query = mysql_query("SELECT * FROM superliga WHERE godkendt = '1' order by stilling desc"); //Giver dig en udskrift med det førende hold først.

Lige en ting til din mysql-kode. Da stillingen jo er et integer, så husk at brug funktionen, ellers vil du få problemer ved DESC, når tallet bliver over 9.

Men det ser fint ud, nu skal du så bare igang med en metode til at indentify en bruger, så han og kun ham kan godkende et givent resultat.

//SalmanR
Avatar billede crapmaster Nybegynder
27. august 2004 - 00:10 #11
ok, så er der lavet et login system på siden, hvordan for jeg koden til at genkende en user der skal godkende kampen ?????
Avatar billede crapmaster Nybegynder
27. august 2004 - 00:11 #12
Lige lidt kode:

<?
include("include/config.php");

echo '
    <table style="width:80%" align="center" border="0">
    <tr>
      <td><b>Udehold:</b></td><td><b>Hjemmehold:</b></td><td align="center"><b>Stilling:</b></td><td align="center"><b>Godkendt:</b></td>
    </tr>
';

$query = mysql_query("SELECT * FROM superliga WHERE godkendt = '1' order by stilling desc");
while($row = mysql_fetch_array($query)) {

echo "
    <tr>
    <td >{$row['ude_hold']}</td>
    <td>{$row['hjemme_hold']}</td>
    <td align='center'>{$row['stilling']}</td>
    <td align='center'>{$row['godkendt']}</td>
";
}
?>
Avatar billede salmanr Nybegynder
27. august 2004 - 21:40 #13
Hej igen.

Ok det man normalt gør er at åbne samme side som før, altså tabellen og så med en knap ved kampen, der skal godkendes. Den knap/link eller whatever updater så db'en  og giver kampen 1, som jo betyder godkendt.

Du kan også lave linket/knappen fast og så linke til loginsystemet og på den måde få den godkendt.

Der er flere andre metoder, men disse er ret nemme at finde ud af.
Avatar billede crapmaster Nybegynder
28. august 2004 - 16:34 #14
Jeg er helt kørt fast den det, Kan du hjælpe mig med at komme igang.
( linke til loginsystemet og på den måde få den godkendt ) lyder som den bedste ide,
Avatar billede salmanr Nybegynder
28. august 2004 - 19:58 #15
Hej igen

Synes vi skal flytte det over på msn, så kan jeg sørge for du kommer lidt længere hver gang.

msn: salmanrr@hotmail.com.

Kan du lave en oversigt over systemet(Altså hvordan det skal fungere fra start til slut), vil jeg gerne have den på en udførlig mail inden vi fortsætter.
Avatar billede crapmaster Nybegynder
28. august 2004 - 20:08 #16
Jo da
Avatar billede crapmaster Nybegynder
31. august 2004 - 23:00 #17
Fik ikke løst det så jeg lukker spm
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2004 - 07:42 #18
Du fik da ellers besvaret dit spørgsmål, som jo lød:

Hvordan kommer jeg igang med den.
Hvordan skal sådan en Mysql se ud.

Din database struktur fik du, samt gode forslag til at komme i gang.
Det eneste der manglede for at systemet virkede, var at brugeren kunne trykke på en knap og derefter blev kampen godkendt. Og dette skulle jo heller ikke være vanskeligt.

Nå ikke mere morgen brok fra mig :)
Ville blot lige nævne det til en anden gang.

Men hvis du stadig ikke har fået det løst, så kan du jo eventuelt forsøge at vise os hvor langt du er, hvad du ikke kan finde ud af, eller hvad der går galt?