Avatar billede _-webcrawler-_ Nybegynder
24. august 2004 - 19:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find ProcessID vha processnavn

Hej, jeg vil hører om I kan hjælpe mig med at finde en måde at finde ProcessID for en applikation hvor jeg kun kender processnavnet. Det skal nævnes at programmet ikke er synligt, så Der er ingen caption på vinduet, og denne caption (hvis vinduet var åbent) vil i øvrigt ikke være den samme fra tid til anden..

Det drejer sig om excel.exe som kører i baggrunden da jeg sætter det som et object og trækker nogle data ud i et MSFlexGrid:

Dim i As Long
Dim n As Long
On Error Resume Next
Set objExcel = GetObject("Excel.Application")
If Err.Number Then
  Err.Clear
  Set objExcel = CreateObject("Excel.Application")
  If Err.Number Then
      MsgBox "Kan ikke åbne Excel."
  End If

objExcel.Visible = False

CommonDialog1.Filter = "Excel regneark (*.xls)|*.xls"
    CommonDialog1.ShowOpen
        Dim fs
            Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Set objWorkbook = objExcel.Workbooks.Open(CommonDialog1.FileName)
Set objWorksheet = objWorkbook.Sheets("Sheet1")

With MSFlexGrid1
.Cols = 3
.Rows = InputBox("Hvor mange rækker skal der vises?")
For i = 0 To .Rows - 1
    .Row = i
    For n = 0 To .Cols - 1
        .Col = n
        .Text = objWorksheet.Cells(i + 1, n + 1).Value
    Next
End With

Håber I kan hjælpe :o)
Avatar billede _-webcrawler-_ Nybegynder
24. august 2004 - 19:26 #1
Bemærk, selvom jeg ved Form_Unload sætter objExcel = Nothing lukker Excel ikke..
Avatar billede tjp Mester
24. august 2004 - 19:56 #2
Hvad med:
objExcel.Quit
objExcel = Nothing
Avatar billede tjp Mester
24. august 2004 - 19:57 #3
Hov jeg manglede Set! *S*
Altså:

objExcel.Quit
Set objExcel = Nothing
Avatar billede _-webcrawler-_ Nybegynder
24. august 2004 - 20:04 #4
SÅ simpelt!! Hehe, mange tak! Utroligt hvad man kan rode sig ud i!
Man må sige at jeg var ret god til at skyde spurve med kanonkugler! Men om ikke andet lærte jeg noget om process-handels..
Tak tjp!
Avatar billede tjp Mester
25. august 2004 - 01:00 #5
Selv tak for point!
Og lidt ny viden om at fange processer og sådan, er vel heller ikke helt ueffent? ;-)