Avatar billede lillesnif Nybegynder
24. august 2004 - 17:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Smart Array 5300 Controller

Hej
jeg sidder her med en Smart Array 5300 Controller men har ingen manual eller noget til den. har søgt lidt på nettet men fandt ikke noget. er der nogle der kan hjælpe med manual / software der passer til min scsi controller ?????
24. august 2004 - 18:01 #1
Ja, hvad er problemet.
Drivere, Firmware, utilities kan du hente på HP's hjemme side.
www.hp.com
vælg Support and drivers
skriv Smart Array 5300 i søge feltet, og vælg, om du vil hente software, eller dokumentation.
Der er nu ikke noget svært, ved en Smart controller.
Hvis du har nogle specifikke spørgsmål så kom med dem.
24. august 2004 - 18:02 #2
skal vel lige tilføje, at det ikke er en SCSI controller, men en RAID controller, der kører SCSI - Ultra Wide3 - LVD/SE
24. august 2004 - 18:11 #3
Avatar billede lillesnif Nybegynder
24. august 2004 - 18:27 #4
Takker, en der gider uddybe ordet Raid. på dansk *GG*
24. august 2004 - 18:36 #5
Redundant Array of Inexpensive Disks = Fejltolerant række af ikke-dyre diske. = man kan lave et fejl tolerent disk system, med standard diske.
Undskyld, jeg siger det ligeud, men jeg ville forvente at KUN finde den controller i hænderne på en prof. og primært i en proliant server.
Det er dyre sager, og den sparker røv.
Avatar billede lillesnif Nybegynder
24. august 2004 - 18:41 #6
Ja, oki, er prof, bare ikke i server "hardware". den har sat i en proliant server, men der fes bundbrættet af i, og kortet (5300éren) sidder nu i en Dell 1600sc server. de diske den skal køre med skal det være ultra3 diske, og samme producent af dem ?
24. august 2004 - 20:48 #7
:D
Nej det behøver ikke være Ultra3 og producent er ligegyldigt. Du kan blande alle Ultra niveauer.
Ultra3 controller: Ultra3 diske vil køre Ultra 3 protocol. Ultra2 diske vil køre Ultra2 Protocol.
Ultra2 Controller: Ultra3 diske vil køre Ultra2 protocol.
Hvis man sætter en wide Ultra enhed på (hvilket ville være dumt), køre alt Ultra Wide protocol.
Wide Ultra = 40MB/sec.
Wide Ultra2 = 80MB/sec.
Wide Ultra3 = 160MB/sec.
Det er ikke noget problem at køre med den i Dellen.
Er du sys adm ??
Avatar billede lillesnif Nybegynder
24. august 2004 - 20:59 #8
ja jeg er sys adm !  men er ikke såå meget inde i det server hardvare, software messig er jeg vist nogenlunde med *G*
24. august 2004 - 21:12 #9
oki, lærer man ikke noget om HW på skolerne ?? Jeg møder også andre end dig, der har fod softwaren. Men har store huller i hardware viden.
Jeg bliver nødt til at lukke for i aften. Har du flere spørgsmål om hardware, så bare fyr dem af.
Avatar billede lillesnif Nybegynder
14. september 2004 - 15:36 #10
lukketid