Avatar billede wildthing Nybegynder
24. august 2004 - 12:04 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

XML response fra fragtfirma skal vises i ASP

Har set et lignende indlæg, uden en løsning, men nu prøver jeg alligevel, om der ikke skulle være et pædagoisk XML geni, som kort kan forklare hvad jeg skal gøre.

Jeg hare en asp side hvor jeg vider nogle data fra vores SalgsSystem, og vil gerne have et således at kunder kan med et klik se status på hvor deres vare er hos POSTEN/DHL eller hvem det nu er der leverer varer til dem.

Jeg har lavet en request kode som med method=POST i ASP sender data til fragtfirmaet og jeg får derved vist en xml side/kode op på skærmen med XMLSCHEMA øverst og Data nederst.

Hvordan får jeg dette XML monster lavet om til noget jeg kan vise en bruger, når nu koden jeg for smidt i nakken ser således ud:

mvh
Wildthing

  <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
- <DataSet xmlns="http://wilsonlog.com/webservice">
- <xs:schema id="Document" xmlns="" xmlns:xs="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:msdata="urn:schemas-microsoft-com:xml-msdata">
- <xs:element name="Document" msdata:IsDataSet="true">
- <xs:complexType>
- <xs:choice maxOccurs="unbounded">
- <xs:element name="DocumentHeader">
- <xs:complexType>
- <xs:sequence>
  <xs:element name="Reference" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="ReferenceType" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="Owner" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="OriginPort" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="OriginName" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="ETD" type="xs:dateTime" minOccurs="0" />
  <xs:element name="DestinationPort" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="DestinationName" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="ETA" type="xs:dateTime" minOccurs="0" />
  <xs:element name="Service" type="xs:string" minOccurs="0" />
  </xs:sequence>
  </xs:complexType>
  </xs:element>
- <xs:element name="DocumentDetail">
- <xs:complexType>
- <xs:sequence>
  <xs:element name="Pieces" type="xs:decimal" minOccurs="0" />
  <xs:element name="Weight" type="xs:decimal" minOccurs="0" />
  <xs:element name="Volume" type="xs:decimal" minOccurs="0" />
  <xs:element name="WeightQual" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="VolumeQual" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="HandlingInstructions1" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="HandlingInstructions2" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="HandlingInstructions3" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="HandlingInstructions4" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="HandlingInstructions5" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="ForwardingAgent" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="ForwardingAgentCity" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="ReceivingAgent" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="ReceivingAgentCity" type="xs:string" minOccurs="0" />
  </xs:sequence>
  </xs:complexType>
  </xs:element>
- <xs:element name="DocumentStatus">
- <xs:complexType>
- <xs:sequence>
  <xs:element name="Document" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="Status" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="Date" type="xs:dateTime" minOccurs="0" />
  <xs:element name="Location" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="Locationdescription" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="Pieces" type="xs:int" minOccurs="0" />
  <xs:element name="Volume" type="xs:decimal" minOccurs="0" />
  <xs:element name="VolumeQual" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="Weight" type="xs:decimal" minOccurs="0" />
  <xs:element name="WeightQual" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="PartyId" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="Signatory" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="Reason" type="xs:string" minOccurs="0" />
  <xs:element name="FTX" type="xs:string" minOccurs="0" />
  </xs:sequence>
  </xs:complexType>
  </xs:element>
  </xs:choice>
  </xs:complexType>
  </xs:element>
  </xs:schema>
- <diffgr:diffgram xmlns:msdata="urn:schemas-microsoft-com:xml-msdata" xmlns:diffgr="urn:schemas-microsoft-com:xml-diffgram-v1">
- <Document xmlns="">
- <DocumentHeader diffgr:id="DocumentHeader1" msdata:rowOrder="0">
  <Reference>4590784133</Reference>
  <ReferenceType>WEXP</ReferenceType>
  <Owner>DHL</Owner>
  <OriginPort>CPH</OriginPort>
  <OriginName>Copenhagen</OriginName>
  <ETD>2004-08-17T00:00:59.0000000+02:00</ETD>
  <DestinationPort>OSL</DestinationPort>
  <DestinationName>OSLO</DestinationName>
  <ETA>2004-08-18T00:00:59.0000000+02:00</ETA>
  <Service>WEXDD</Service>
  </DocumentHeader>
- <DocumentDetail diffgr:id="DocumentDetail1" msdata:rowOrder="0">
  <Pieces>1.000</Pieces>
  <Weight>1.500</Weight>
  <WeightQual>KGM</WeightQual>
  <HandlingInstructions1>OSL NO ****ALT FRANKRIG SKAL MED UPS******* NORGE ZONE 5*****</HandlingInstructions1>
  <HandlingInstructions2 />
  <HandlingInstructions3>WILSON EXPRESS DOOR-DOOR WEXDD</HandlingInstructions3>
  <HandlingInstructions4 />
  <HandlingInstructions5>SCI=C/</HandlingInstructions5>
  <ForwardingAgent>WDKBLL</ForwardingAgent>
  <ForwardingAgentCity>DENMARK</ForwardingAgentCity>
  </DocumentDetail>
- <DocumentStatus diffgr:id="DocumentStatus1" msdata:rowOrder="0">
  <Document>WEXP</Document>
  <Status>Delivered to Consignee</Status>
  <Date>2004-08-18T12:33:59.0000000+02:00</Date>
  <Location>OSL</Location>
  <Locationdescription>OSLO</Locationdescription>
  <Pieces>1</Pieces>
  <Weight>4.100</Weight>
  <WeightQual>KGM</WeightQual>
  <PartyId>WDKBLL</PartyId>
  <Signatory>B HALVORSEN</Signatory>
  </DocumentStatus>
- <DocumentStatus diffgr:id="DocumentStatus2" msdata:rowOrder="1">
  <Document>WEXP</Document>
  <Status>Received Export Checkpoint</Status>
  <Date>2004-08-17T17:53:59.0000000+02:00</Date>
  <Location>BLL</Location>
  <Locationdescription>BILLUND</Locationdescription>
  <Pieces>1</Pieces>
  <Weight>1.500</Weight>
  <WeightQual>KGM</WeightQual>
  <PartyId>WDKBLL</PartyId>
  </DocumentStatus>
- <DocumentStatus diffgr:id="DocumentStatus3" msdata:rowOrder="2">
  <Document>WEXP</Document>
  <Status>Pick Up</Status>
  <Date>2004-08-17T17:52:59.0000000+02:00</Date>
  <Location>BLL</Location>
  <Locationdescription>BILLUND</Locationdescription>
  <Pieces>1</Pieces>
  <Weight>1.500</Weight>
  <WeightQual>KGM</WeightQual>
  <PartyId>WDKBLL</PartyId>
  </DocumentStatus>
  </Document>
  </diffgr:diffgram>
  </DataSet>
Avatar billede janegil Nybegynder
24. august 2004 - 14:23 #1
Hvis du kan få satt inn et style-sheet processing dirktiv i 2.linje, så kan du bruke XSLT til å transformere til HTML, eller kanskje enklere: er CSS-sheet til å kontrollere hva som er synlig, og ikke, og hvordan det skal se ut. (Ikke synlig: Display: none;)

Eksempel fra http://heima.olivant.fo/~styrheim/xml/sql/#pecking-order :
http://heima.olivant.fo/~styrheim/xml/sql/pecking-order.xml blir kontrollert med http://heima.olivant.fo/~styrheim/xml/sql/pecking-order.css.
Avatar billede wildthing Nybegynder
30. august 2004 - 09:16 #2
>Til JanEgil.>> Tak for dit bud på en løsning, som måske nok kan lade sig gøre, men som jeg ikke finder særlig god. Jeg har læst mig frem til at jeg istedet skal  på min ASP side skal kalde XML og XSL sheets vha DOM, og at XML filen derved ikke nødvendigvis selv skal indeholde en oplysning om XSL.

Jeg sidder og kæmper med det lige nu...

wildthing
Avatar billede wildthing Nybegynder
01. september 2004 - 12:55 #3
Jeg opgiver. ASPHTTP komponenten kan muligvis gøre det.

TAk til Janegil, men jeg kan ikke få listet den linie ind. (du får et par point for deltagelsen)

lukker
Wildthing