Avatar billede samuelsen Nybegynder
24. august 2004 - 10:58 Der er 7 kommentarer

Cannot BeginSession

Hej eksperten!

Nogen som ved hvorfor min server melder om denne fejl?
med Cannot BeginSession.

----
type Exception report

message

description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.

exception

javax.servlet.ServletException: [Simba][SimbaEngine ODBC Driver][DRM File Library]Cannot BeginSession.
    org.apache.jasper.runtime.PageContextImpl.doHandlePageException(PageContextImpl.java:867)
    org.apache.jasper.runtime.PageContextImpl.handlePageException(PageContextImpl.java:800)
    org.apache.jsp.produkter_jsp._jspService(produkter_jsp.java:1263)
    org.apache.jasper.runtime.HttpJspBase.service(HttpJspBase.java:133)
    javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:856)
    org.apache.jasper.servlet.JspServletWrapper.service(JspServletWrapper.java:311)
    org.apache.jasper.servlet.JspServlet.serviceJspFile(JspServlet.java:301)
    org.apache.jasper.servlet.JspServlet.service(JspServlet.java:248)
    javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:856)

root cause

java.sql.SQLException: [Simba][SimbaEngine ODBC Driver][DRM File Library]Cannot BeginSession.
    sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.createSQLException(JdbcOdbc.java:6958)
    sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.standardError(JdbcOdbc.java:7115)
    sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.SQLDriverConnect(JdbcOdbc.java:3074)
    sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcConnection.initialize(JdbcOdbcConnection.java:323)
    sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver.connect(JdbcOdbcDriver.java:174)
    java.sql.DriverManager.getConnection(DriverManager.java:512)
    java.sql.DriverManager.getConnection(DriverManager.java:193)
    org.apache.jsp.produkter_jsp._jspService(produkter_jsp.java:193)
    org.apache.jasper.runtime.HttpJspBase.service(HttpJspBase.java:133)
    javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:856)
    org.apache.jasper.servlet.JspServletWrapper.service(JspServletWrapper.java:311)
    org.apache.jasper.servlet.JspServlet.serviceJspFile(JspServlet.java:301)
    org.apache.jasper.servlet.JspServlet.service(JspServlet.java:248)
    javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:856)

note The full stack trace of the root cause is available in the Tomcat logs.

Venlig hilsen
Samuelsen
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2004 - 11:01 #1
Tja - du kan ikke connecte til simba engine (hvad det så end er).

Desværre fortæller den jo ikke meget om hvorfor.

Kan du connecte til den data source med andet end Java ?
Avatar billede samuelsen Nybegynder
24. august 2004 - 11:05 #2
hej arne - ja ja denne fejl kommer kun en gang imellem..
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2004 - 11:15 #3
Forsøger du at bruge flere connections samtidigt ?
Avatar billede samuelsen Nybegynder
24. august 2004 - 11:18 #4
ja det vil jeg mene, det skal den da også helst kunne, da der skal være flere besøgende på webstedet afgangen
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2004 - 11:24 #5
Jeg har vist tidligere sagt det: JDBC ODBC bridge i multithreaded context er
ikke godt.

Du kan godt have flere brugere med en connection.

Brugerne skal bare kun bruge connection en af gangen.
Avatar billede samuelsen Nybegynder
24. august 2004 - 12:02 #6
jo, men jeg forstår det vist ikke rigtig ;-) Jeg har prøvet kun at benytte en connection, men så kommer der også en fejl frem med at forbindelsen er Exhausted, det er jo heller ikke optimalt, dog bedre...
Desuden vil jeg lige høre dig, om du tror det vil hjælpe at opgradere databasen til en MS SQL ...?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2004 - 12:06 #7
Med kun en connection skal du muligvis lukke og genåbne en gang imellem.

JA - det vil hjælpe meget at opgradere til MS SQL. Det er en kvalitets
database. Og du kan få en ægte JDBC driver til den.